کد خبر: ۲۶۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی علوم

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور محبوب ما پیشرفت هایی را در کشور ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد و آن را مدیون تیم کاری وی بدانیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: **نماینده رباط کریم: پیشرفت های امروز کشور مدیون تیم کاری روحانی است

«ابراهیم نکو» که به عنوان نخستین موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، افزود: براساس قسمی که یاد کرده ایم باید عمل کنیم و در راستای عمل به وظیفه خود اظهارنظر و عمل کنیم؛ بنابراین امیدواریم تصمیمی که امروز می گیریم مورد رضای خداوند قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز باید بپذیریم دولتی رفته و دولتی آمده است و دولت فعلی باید وظایف خود را پیش ببرد؛ امروز رییس جمهوری محبوب ما پیشرفت هایی را در کشور ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار گرفته و آن را مدیون تیم کاری وی بدانیم.

نکو گفت: همکاران تو را به خدا، مراجعه کنید به قسمی که یاد کرده ایم و باید به آن عمل کنیم، مبادا حقوقی از نظام، ملت، کشور و قوا تضییع شود.

وی ادامه داد: جای تاسف است که امروز اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مطرح می شود و ما آن را محکوم می کنیم در حالیکه خودمان از همان ابتدای شروع به کار، زمانی که وزیری مطرح می شود از طریق برخی رسانه ها و خبرگزاری ها خواب راحت را از نمایندگان می گیریم. بیایید پاسخ دهیم زمانی که این وزیر محترم و سالم و به دور از حاشیه های سیاسی مطرح می شود برخی خبرگزاری ها مدام یک تفکر و اظهارنظر را از نمایندگانی به کل کمیسیون تعمیم می دهند در حالیکه دروغ آشکار می شود و این به مصلحت نظام نیست.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم گفت: بنده می دانم واز طریق ارتباطی که با دوستان داشتم بسیاری از همین کمیسیون یعنی کمیسیون آموزش با این وزیر موافق هستند چرا به دروغ بگوییم و همین نقض تعهدی است که به نظام و ملت و کشور سپرده ایم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خدا را در نظر بگیریم و قطعا این اتفاق خواهد افتاد. قطعا اظهار نظر یک نفر ملاک تصمیم گیری ما نخواهد بود ولو اینکه آن فرد را مغرض می دانم اگر عمدا این کار را کرده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: امروز باید تصمیم گیری ما صحیح باشد و هر چه باشد به عنوان موافق وزیر پیشنهادی تمکین می کنم وبه آن احترام می گذارم اما برخی مسائلی را که در همین برنامه پیشنهادی آقای نیلی دیدم بسیاری از اظهارنظرهای دوستان را نقض می کند، سوابق درخشان علمی و اجرایی وی بیانگر موفقیت های بسیار ایشان در جامعه علمی است که امروز اظهارنظرهای اساتید و دانشجویان بیانگر آن است.

نکو گفت: وزیر پیشنهادی علوم حاشیه های سیاسی ندارد و این یکی از امتیازات وی است.

وی گفت: بحث مربوط به سرپرستی آقای نیلی بر دانشگاه تهران و اینکه ریاست وی ازشورای عالی انقلاب فرهنگی رد شده است، صحت ندارد زیرا همین دوستان در روز گذشته تکذیبیه هایی زدند و کسی این را رد نکرد پس باید به آنچه افراد اظهار می کنند و نقضش وجود ندارد، احترام گذاشت.

نماینده رباط کریم در مجلس ادامه داد: در رابطه با نامه وی به رهبری با جمعی از اساتید، اگر راست می گوییم مدرک ارایه دهیم. وی در مقطعی چنین نامه ای می نویسند که از ولی امر مسلمین جهان اجازه بگیرند و نظرشان را بخواهند چرا ما این را طور دیگری انعکاس می دهیم؟

وی گفت: آقای نیلی بارها اعلام کرده اند بیشترین و نهایت تعامل را با مجلس خواهد داشت این در حالی است که برخی قضاوت می کنند که در آینده چنین و چنان اتفاق خواهد افتاد. آیا این برای ما نمایندگان صحیح است که اینگونه قضاوت کنیم؟ ما که ابزار در دستمان است و با کسی هم تعارف نداریم. کسی که از خط قرمزها عبور کند، همه ما موظف هستیم در مقابل آن بایستیم. پس اجازه دهید رییس جمهوری که امروز از نام آورترین روسای جمهور جهان شده و مردم به ایشان اعتماد دارند، کارها را پیش ببرد و با تیمی که می تواند کار کند و ادامه مسیر دهد.

وی اظهار داشت: در هر صورت بنده امیدوارم امروز نمایندگان به ندای مردم، دانشگاهیان و دانشجویان پاسخ مثبت دهند.

وی ادامه داد: به برنامه های وزیر پیشنهادی نگاه کنید والله قسم اگر جامع تر از آن را تا کنون دیده اید، بگویید؟ برنامه هایی که از اسناد بالادستی تبعیت می کند اسناد مهم کشور که همه باید از آن پیروی کنیم را بیان کرده است. امروز باید دغدغه های رهبری در حوزه علمی و دانشگاهی برطرف شود. برنامه های اجرایی که وزیر پیشنهادی علوم ارایه کرده است در حوزه دانشگاهی، انقلابی به پا خواهد کرد که افتخاری برای نظام خواهد آفرید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این اظهارات نماینده رباط کریم که اینکه نماینده در مصاحبه ای نظر خود را به کل اعضای کمیسیون نسبت دهد ، درست نیست و به معنای این نیست که همه اعضای کمیسیون نسبت به آقای نیلی نظر منفی داشتند؛ واکنش نشان داد.

نکو گفت که بعضی از اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی علوم موافق هم هستند.

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش در یادداشتی که علی لاریجانی رییس مجلس آن را قرائت کرد، اظهار داشت: ما در جلسه کمیسیون نظری را که به عنوان مثبت داده باشیم، چنین کاری در کمیسیون نکرده ایم.



**نماینده بوکان: برنامه های نیلی احمد آبادی دقیق و کارشناسی است


تهران-ایرنا- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «جریان فتنه محکوم است و اینکه صحبت از هر وزیری می شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم به نظرم یک بحث انحرافی است»، گفت: برنامه های نیلی احمدآبادی دقیق و کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد قسیم عثمانی امروز(چهارشنبه) در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم به عنوان موافق نیلی احمد آبادی افزود: جلسه، جلسه رای اعتماد به وزیر علوم است ولی آنچه که از صحبت مخالفان برداشت می شود، جلسه، جلسه محکومیت جریان فتنه است.



عثمانی ادامه داد: اگر آقای دکتر نیلی خودشان را از جریان فتنه مبرا نمی دانستند، مطمئنا ریاست محترم جمهوری ایشان را معرفی نمی کردند و مجلس هم رای نخواهد داد، بنابراین از آقای نیلی به طور شفاف می خواهم در این مورد اظهارنظر کنند که نگرانی ها برطرف شود.



این نماینده موافق اضافه کرد: چون همه مخالفین و موافقان ایشان در این نکته اشتراک نظر دارند که وزیر علوم باید وزیری باشد علمی، فراجناحی، غیرسیاسی و بتواند سکان وزارت علوم را که مهمترین وزارتخانه است بدون جناح بازی و سیاست بازی به نحو درست در ریل پیشرفت قرار دهد.



عثمانی با بیان اینکه اکبریان نماینده کرج به عنوان مخالف گفتند وزیر برنامه ای نداده اند، گفت: من حدس می زنم که برنامه های دکتر نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده باشد در صورتی که دقیق ترین ، کارشناسی ترین و اجرایی ترین برنامه را ایشان برای وزارت علوم پیشنهاد کرده اند، چه وی و چه هرکسی که باشد و بتواند این برنامه ها را اجرا کند مطمئنا وزارت علوم را در مسیر واقعی خودش قرار می دهد.



وی ادامه داد: گفتند یک خانمی در زیرمجموعه ایشان با یک آقایی دست داده است. خب این چه ربطی به ایشان دارد؟ مگر در جاهای دیگر این اتفاق نمی افتد و نیفتاده است؟ این که بیاییم بگوییم ایشان وزیر علوم نمی تواند باشد چون زمانی ایشان رییس دانشکده ای بوده، مسوول بخشی بوده و یک خانمی آنجا تخلفی کرده است.



عثمانی ادامه داد: در زیر مجموعه همه آدمها تخلف است ولی اگر قرار باشد به خاطر تخلف یک نفر در زیرمجموعه آن فرد را برداریم دیگر مسوولی در این کشور باقی نمی ماند.



موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: یکی از مخالفان گفتند مجوز مراسم اختلاطی دادند، خیلی عجیب است، مگر مراسم دانشجویان جدید الورود در تمام ایران مختلط نیست؟ مگر در ایران زندگی نمی کنید؟ مگر دانشگاه ها را ندیدید؟ چرا طوری برخورد می کنیم که انگار از یک فضای دیگری وارد کشور شده ایم؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مراسم فارغ التحصیلی در همه دانشگاه ها مختلط است. الان هم کنسرت موسیقی برگزار می شود مگر خانواده ها نمی روند و مگر مختلط نیست؟ چرا یک چیزهایی می گوییم که ربطی به صلاحیت ایشان ندارد؟



** داشتن نگاه سیاسی به وزرا، یاری دولت نیست

عثمانی با بیان این که اگر نگاه سیاسی را از وزیر برداریم وزیر مشکلی ندارد، افزود: اگر با عینک سیاسی نگاه کنیم به هر وزیری که این دولت معرفی کند رای اعتماد نمی دهیم.

وی گفت: دولت در شرایط سختی است، انبوه مطالبات مردم، مشکلات، پروژه های ناتمام ، کارهای انجام نشده، بدهی های دولت، کاهش درآمدهای دولت، دولت چیزی به ارث برده که هرکسی بود غیر از این دولت نمی توانست دوام بیاورد. باید چنین دولتی را ستود و یاری کرد. یاری این دولت با مقابله نیست با نگاه سیاسی به وزرای تخصصی آن نیست.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی افزود: اگر پاسدارهای گذشته را هم قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی در این مملکت می ماند که قبول داشته باشیم؟ کسی که تمام عمرش را یا صرف جبهه و جهاد کرده، یا صرف علم و دانشگاه کرده، یا صرف اتصال دانشگاه و صنعت کرده و با این رزومه ، 90 مقاله علمی و پژوهشی این همه تالیف و اثر، دیگر از یک وزیر علوم چه چیز می خواهیم؟

عثمانی ادامه داد: از آقای دکتر نیلی خواهش می کنم برای کمک به دولت نه، برای کمک به نظام کاری کنند که این وزارتخانه را از نیروهای جناحی پاک کنند. نیروهایی را به کار بگیرند که به حق می خواهند وزارت علوم در مسیر واقعی قرار بگیرد. شناختی که از آقای نیلی داریم همین است.

این نماینده موافق به نامه ای که به رهبری نوشته شده است اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان به نامه ای که به رهبری نوشته شده است اشاره کردند، مگر در آن نامه چه نوشته شده که حساسیت ایجاد می کنید و چرا متن آن نامه را نمی خوانید؟

عثمانی ادامه داد: آنجا گفته شده برخوردهای خشن با دانشگاهیان، مگر برخورد خشن نشد؟ آنجا گفته شده حمله شبانه به خوابگاه ها، مگر حمله شبانه به خوابگاه ها نشد؟ آنجا گفته شده لشکر کشی نیروهای غیردانشگاهی، مگر لشکرکشی نشد؟ اینها به معنای فتنه است، منشا فتنه همین جریانات بودند.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید آقای وزیر نه به جریان فتنه ربط داشته و نه به جریان فتنه ربط پیدا خواهد کرد، در صحبت ها خواهش می کنیم آقای نیلی به طور واضح موضع گیری کند.



**نماینده رشت: وزیر پیشنهادی علوم،فردی انقلابی و ارزشی است


تهران- ایرنا- نماینده رشت که در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: نیلی احمدآبادی از نظر علمی، مدیریتی، ارزشی و انقلابی دارای جایگاه مثبتی است و ما نمایندگان موظف هستیم تا زمان و هزینه کشور را به هدر ندهیم زیرا مشکلات دیگری در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که امروز(چهارشنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سخن گفت، افزود: باید بپذیریم که همه افرادی که در این کشور حضور دارند با هر سلیقه و مرام سیاسی، رییس جمهوری دولت یازدهم دکتر روحانی است و وی فردی است که حکم تنفیذ خود را از دست رهبر معظم انقلاب دریافت کرده است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که هر کسی رییس دولت باشد باید تیم خود را خودش انتخاب کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از صبح تاکنون صحبت های مخالف و موافق را مانند دیگر نمایندگان مجلس گوش کرده ام و دیدم که تمامی سخنان از روی دلسوزی بوده و همه ما سربازان نظام و رهبری هستیم و امیدوارم حرف های گفته شده در طرف مقابل ایجاد کدورت نکند زیرا همه یک هدف مشترک داریم.



**نماینده لنگرود: درست نیست 4 میلیون دانشجو را بلاتکلیف بگذاریم

تهران - ایرنا - نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نگاه ملت بزرگ ایران امروز به طرف ما است، گفت: درست نیست 4 میلیون دانشجو را بلاتکلیف و سرگردان بگذاریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس که در موافقت با محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، سخن می گفت به ادعاهای مخالفان پاسخ داد و افزود: یکی از مخالفین ایشان فرمودند دانشگاه جای ماموریت سیاسی نیست. برادر من! شما از کجا می دانید و از الان قضاوت می کنید که آقای نیلی به جای کار دانشگاهی می خواهند ماموریت سیاسی دنبال کند؟ آیا این قضاوت منصفانه است؟

نماینده لنگرود در مجلس خطاب به مردم گفت: ملت بزرگ ایران، شما قضاوت کنید؟ همکار محترم فرمودند ایشان (نیلی) در جریان فتنه سکوت کرده است؟ آیا این به معنای همکاری ایشان در جریان فتنه است؟ این چه قضاوتی است؟ البته آقای نیلی نظرشان را درباره فتنه خواهند گفت.

وی با اشاره به اظهارات غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که فتنه خط قرمز ما است. مگر می شود آقای روحانی وزیری را معرفی کنند که ایشان در این جریان نقش داشته باشن؟ مخالفان گفته اند که ایشان سکوت کرده است و این امر از عجایب است.

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به ادعای یکی دیگر از مخالفان نیلی درباره حضور وی در جبهه اظهار داشت: یکی از مخالفان محترم فرمودند شما که در جبهه و جنگ بودید، آیا یک بسیجی در کنار شما به شهادت رسید؟ من سال ها در جبهه و جنگ تک تیرانداز بودم و ماموریت من این بود. آیا همه باید در جبهه تک تیرانداز می شدند؟ آیا نباید عده ای جنگ را فرماندهی می کردند؟ خیلی از فرماندهان در جنگ بودند. آیا باید همه کلاش (کلاشینکف) به دست می گرفته و تک تیرانداز می شدند؟

نماینده مردم لنگرود اضافه کرد: در جنگ همه نقش داشتند حتی مردمی که در پشت جبهه تدارک می کردند و من به عنوان یک رزمنده سال ها در جبهه بودم و هر کس در آن نقشی داشت.

وی با طرح این سوال به اظهارات خود ادامه داد که آیا شما قضاوت می کنید که حتما باید در کنار ایشان یک بسیجی شهید می شد یا خود ایشان شهید می شدند؟ ایشان 7 سال در جبهه و جنگ حضور داشتند و من نمی دانم این چه نوع قضاوتی است؟

لاهوتی خاطرنشان کرد: عبور از خط قرمزها موضوعی است که همه ما قبول داریم. وزارت اطلاعات صلاحیت ایشان را تایید کرده است.

وی ادامه داد: عده ای دیگر می گویند شما گزینه اصلی نیستید. شما از کجا می دانید که ایشان گزینه اصلی نیست؟ اگر شما به این نتیجه رسیدید که نیستند ، شما رأی بدهید تا گزینه اصلی باشد و این به این معناست که شما این توان را در ایشان می بینید و اگر گزینه اصلی بود به او رأی می دادید.

وی ادامه داد: رییس جمهوری فرمودند در دانشگاه اعتدال باید حاکم باشد. آقای نیلی دانشمند کم نظیری هستند و امروز نگاه ملت بزرگ ایران به طرف ما است و درست نیست 4 میلیون دانشجو را بلاتکلیف و سرگردان بگذاریم و ایشان هم قول دادند در کنار شما نمایندگان اهداف دانشگاه را محقق سازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین