کد خبر: ۲۶۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

پيامک جذاب باعث خالی‌شدن حساب شد

شخصي كه با ارسال پيامك وعده برنده شدن در قرعه كشي طرح هاي يك شركت مخابراتي از سه نفر در استان مركزي ، كلاهبرداري كرده بود ، در عمليات شناسايي كارآگاهان پليس فتا دستگير شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پايگاه خبري پليس، در اوايل پاييز امسال شخصي با در دست داشتن برگه شكواييه اي به پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي مراجعه و كرد و درخواست پيگيري برداشت هاي غير مجاز از حساب بانكي اش را اعلام داشت.

با شروع تحقيقات كارآگاهان پليس فتا مشخص شد كه مدتي قبل پيامكي در خصوص برده شدن شاكي در يكي از طرح هاي يك شركت مخابراتي به گوشي وي ارسال شده و او نيز براي دريافت مبلغ جايزه اطلاعات حساب خود را در اختيار فردي ناشناس قرار داده است و در 34 مرحله مبلغ شش ميليون و 800 هزار ريال از حساب شاكي به صورت غيرمجاز برداشت شده است.

دستگيري متهم و اعتراف به سه فقره كلاهبرداري

سرگرد "مصطفي نوروزي" رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت: در اقدامات فني و كارشناسي كارشناسان پليس فتا متهم كه ساكن يكي از شهرهاي حومه تهران بود شناسايي و دستگير شد.

وي اضافه كرد:‌ با بررسي مدارك و اسناد موجود متهم به جرم خود اعتراف كرد و مشخص شد وي قبلا نيز دو مورد كلاهبرداري از شهرونداني در شهرهاي ساوه و كميجان بدين روش انجام داده است.

شهروندان در نگهداري اطلاعات حساب خود دقت نمايند

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به ادامه تحقيقات از متهم دستگير شده با تاكيد بر لزوم دقت شهروندان در نگهداري اطلاعات حساب هاي بانكي خود بيان داشت : به هيچ عنوان به پيامک هايي که با عنوان شرکت هاي مختلف براي افراد پيامك مي شود اعتماد نکنيد و قبل از هرگونه اقدامي راجع به صحت آن پيامک تحقيق نماييد.

وي افزود: توجه به اين نکته نيز الزامي است که اگر شرکت يا سازماني قصد واريز وجه به حساب شما را داشته باشد نياز به حضور شخص در کنار خودپرداز نيست و در صورتي که پيامکي مبني بر واريز وجه به هر دليلي براي شما ارسال شد حتما موضوع را به صورت حضوري با بانک يا شرکت معرفي شده بررسي كنيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین