کد خبر: ۲۶۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
وزارت ارشاد کارشناسانه صلاحیت تهیه کنندگان رابررسی کند

واکنش داریوش باباییان به احزارصلاحیت تهیه‌کنندگان

داریوش باباییان درباره احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان تاکید کرد: در شرایطی که چندگانگی و اختلاف در نهادهای صنفی سینمایی وجود دارد، احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جا و متناسب با شرایط روز است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: داریوش باباییان، تهیه‌کننده، بر لزوم احرازصلاحیت تهیه‌کنندگان توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد.

داریوش باباییان در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» درباره احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان تاکید کرد: در شرایطی که چندگانگی و اختلاف در نهادهای صنفی سینمایی وجود دارد، احراز صلاحیت تهیه‌کنندگان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جا و متناسب با شرایط روز است.

به گزارش آفتاب، به‌تازگی اداره کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است صلاحیت تهیه‌کنندگی توسط شورای پروانه ساخت احراز می‌شود. تهیه کنندگان درباره طرح جدید ارشاد حرف هایی برای گفتن دارند.

داریوش باباییان تهیه کننده در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» به لزوم سامان‌دهی این موضوع توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرده و می‌گوید: «من بر این باورم با وجود چند‌دستگی‌هایی که در میان اهالی سینما وجود دارد، احراز صلاحیت توسط وزارت ارشاد کاری کاملا به‌جاست. متاسفانه عده‌ای تصور می‌کنند که تهیه‌کننده تنها سرمایه‌گذار است. اما تهیه‌کننده تخصصی کسی است که با مقوله سینما و ابزارهای آن به خوبی آشنا باشد نه اینکه تنها با سرمایه و روابط بتواند پروانه ساخت بگیرد و فیلمی بدون کیفیت و با فروش پایین روانه بازار کند.»

 باباییان افزود: وزارت ارشاد باید شورایی از کارشناسان را تشکیل دهد تا صلاحیت تهیه‌کنندگان را بررسی کند. اگرچه به طور طبیعی این احراز صلاحیت باید توسط نهادهای صنفی انجام شود اما امکان این امر میسر نیست.

وی ادامه داد: در دوره گذشته به دلیل سوء‌مدیریت مدیران دولتی اختلاف‌های زیادی بین تهیه‌کنندگان ایجاد شد. این اختلافات هنوز کم و بیش بین تهیه‌کنندگان موجود است به همین دلیل است هنوز موانعی بر سر راه تصمیم‌های صنفی وجود دارد.

باباییان که تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون «دختران انتظار» و «هزاران زن مثل من» را در کارنامه هنری خود دارد؛ تاکید کرد: «سینمای خصوصی با تهیه‌کنندگان حرفه‌ای رشد می‌کند. فیلمی که بتواند از پس هزینه‌های خود بر آید و سودآوری داشته باشد. اگر ما تهیه‌کننده حرفه‌ای نداشته باشیم باید تنها سینمای دولتی داشته باشیم.»

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز از قانون تازه شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد مبنی بر احراز صلاحیت تهیه کنندگان حمایت کرده است . وی وی پیش تر به سایت آفتاب گفته بود: «نقش تهیه کننده در کشورهای پیشرفته ای که صنعت سینما در آن ها به شکل جدی وجود دارد، بسیار پر رنگ و جدی است. ما در ایران بحرانی با نام تهیه کننده حرفه ای رو به رو هستیم. درشرایط فعلی چنددستگی در خصوص صدور مجوز تهیه‌کنندگی در کشور ما وجود دارد. این چندگانگی سبب شد که در چهار سال گذشته برخی افراد فاقد صلاحیت بتوانند، مجوز تهیه‌کنندگی بگیرند که این رویکرد برای سینما زیان‌بار است.» 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین