کد خبر: ۲۷۰۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷

اجرای کامل فیلترینگ هوشمند چند ماه طول می کشد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان آنکه تکنولوژی با سرعت در حال تغییر است و باید بطور منظم زیرساخت ها را برای استفاده بهینه از آن به روز کنیم، گفت: اجرای فیلترینگ هوشمند ظرف شش ماه آینده کامل می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، محمود واعظی روزیکشنبه در حاشیه همایش گذر از آی پی ورژن شش در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای فیلترینگ هوشمند، افزود: مرحله اول این طرح ظرف یک ماه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد، این در حالی است که مرحله دوم ظرف سه ماه آینده و مرحله سوم تا شش ماه آینده کامل می شود.

وی در خصوص تفاهم پژوهشگاه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با شرکت زیرساخت در زمینه سامانه هوشمند نیز ادامه داد: بحث فیلترینگ هوشمند سایت های مستهجن و ضد اخلاقی موضوعی است که مورد درخواست مردم و خانواده های آنها می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: رصد سایت های ضداخلاقی و فیلترشکن ها بطور منظم ادامه دارد و به همین منظور توافقی بین شرکت زیرساخت و پژوهشگاه صورت گرفت تا این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

واعظی گفت: البته سیاست وزارتخانه نه تنها استفاده از همفکری پژوهشگاه است بلکه قصد داریم از سایر مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی که توانایی دارند در این خصوص کمک بگیریم تا در داخل کشور محتوا تولید شود.

وی در خصوص نارضایتی مردم نسبت به اختلال در آنتن دهی تلفن های همراه نیز خاطرنشان کرد: بیشتر اختلال مربوط به تلفن همراه اول بوده آن هم برای اینکه دامنه فعالیت این اپراتور نسبت به دیگر اپراتورها گسترده تر است، بنابراین زمان بیشتری طول می کشد تا عملیات لازم برای تغییر در نسل تلفن همراه پیاده سازی و اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این زمینه حق را به مردم می دهم و با هماهنگی های به عمل آمده ظرف یکماه آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

واعظی در خصوص واگذاری پهنای باند نیز گفت: شرکت هایی که تمایل به خرید پهنای باند دارند باید با شرکت زیرساخت وارد مذاکره شوند و هر شرکت ایرانی هم که آمادگی دارد پهنای باند بفروشد، وزارتخانه برای خرید استقبال می کند.

وی درباره عدم رعایت حقوق مردم در قیمت تعیین شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات برای بازکردن سایت ها، افزود: این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات مورد بحث قرار گرفته و از اپراتورها نیز خواستیم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند و تصمیم گیری نهایی به یکشنبه آینده موکول شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس نظرسنجی های انجام شده از مردم آنچه اپراتورها مدعی هستند بسته های مختلفی را ارائه و قیمت ها را کاهش داده اند اما هنوز مردم از بالا بودن رقم های فعلی انتقاد دارند.

واعظی افزود: این تعرفه برای کسانی که از بسته استفاده نمی کنند، موجب ضرر خواهد شد که مقرر گردید هفته آینده ملاحظات لازم در نظر گرفته شود.

وی در خصوص ارائه پیوست فرهنگی به شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادات خود را به شورای عالی فضای مجازی ارائه کرده و در حال بررسی است و آمادگی داریم تا در خصوص پیشنهادات بحث کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید در تصمیم گیری ها حقوق مردم و اپراتورها مورد توجه قرار گیرد.

واعظی درباره اینکه در حال حاضر پیامک فعال سازی برنامه ها از سوی اپراتورها دریافت نمی شود، گفت: همانطور که قبلا اعلام کردم بنا نداریم به دلیل مسایل اقتصادی و منافع وزارتخانه استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مناسب را برای مردم مسدود کنیم، هرچند این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین