کد خبر: ۲۷۰۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
مدیرکل محیط زیست استان البرز:

شکارچیان غیرمجاز ضمن جریمه،زندانی شوند

مدیرکل محیط زیست استان البرز از تشدید نظارت محیط‌بانان برای جلوگیری از شکار غیرمجاز در مناطق شکار ممنوع استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین محمدی، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به نظر می‌رسد جریمه نقدی برای جلوگیری از روند شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان کافی نباشد، به همین دلیل بنا شده شکارچیان غیرمجاز، بر اساس نوع گونه‌ای که شکار کرده‌اند به تحمل حبس نیز محکوم شوند.

وی افزود: افرادی که بدون پروانه شکار و اخذ مجوز اقدام به شکار حیوانات می‌کنند شکارچی غیرمجاز تلقی شده و بر حسب قانون مجازات خواهند شد.

محمدی خاطرنشان کرد: شکارچیان غیرمجاز علاوه برجریمه نقدی، بنا به دستور مقامات قضایی یک تا شش ماه نیز زندانی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش تعداد شکارهای غیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان، اداره کل محیط زیست اقدام به افزایش تعداد نیروهای محیط‌بانی و افزایش تعداد گشت‌های شبانه روزی در مناطق حفاظت شده نموده است .

مدیرکل محیط زیست استان البرز یادآور شد: با توجه به گستردگی مناطق حفاظت شده استان و ناکافی بودن نیروهای محیط‌بانی برای حضور مستمر در این مناطق، از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اقدام به شکار غیرمجاز از سوی شکارچیان موضوع را به نزدیک‌ترین محیط‌بانی اطلاع دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در اشتهارد اشاره کرد و گفت: این شکارچیان یک قعطه مرغابی را از ناحیه بال مورد اصابت قرار داده بودند.

محمدی در پایان گفت: از این شکارچیان یک قبضه اسلحه شکاری، 50 عدد فشنگ، یک عدد چراغ قوه و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد و مراحل قانونی پیگیری این تخلفات نیز انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین