کد خبر: ۲۷۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
وزیر پیشنهادی علوم بسیار خوش‌سابقه است

شیرزاد: نمایندگان با نگاه جناحی به دانش آشتیانی رای ندهند

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های منفی گروهی از نمایندگان درباره‌ی وزیر علوم پیشنهادی تاکید کرد: نمایندگان مردم باید درک مناسبی نسبت به دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشند. قاعدتا رئیس‌جمهور باید گزینه‌ای را به مجلس معرفی کند که با مجموعه‌ی دولت هماهنگ باشد. اگر دولت بخواهد با گزینه‌ای کار کند که اصولگرا و همخوان با عقاید نمایندگان باشد، قطعا وزیر مقبول گروهی از مجلسیان در کار با دولت دچارمشکل می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد شیرزاد درباره‌ی سوابق مدیریتی و علمی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دکتر دانش یکی از بهترین افرادی است که دکتر روحانی برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده است.

به گزارش «آفتاب» رئیس‌جمهور، صبح امروز فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

قرار است سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده تکلیف وزراتخانه‌ای که تاکنون با یک وزیر و دو سرپرست اداره شده است به دست نمایندگان مجلس روشن شود. این‌بار نیز زمزمه‌های مخالفت عده‌ای از مجلسیان با این گزینه‌ی دولت اعتدال شنیده می‌شود. هنگام معرفی احمدی‌ دانش آشتیانی در مجلس برخی نمایندگان با تکرار جمله دو دو به نوعی مخالفت خود را با گزینه جدید اعلام کردند.

احمد شیرزاد، استاد دانشگاه صنعتی اصفهان، دانش آشتیانی را مدیری معتدل، آرام، باسابقه مدیریتی طولانی دانست و به خبرنگار «آفتاب» گفت: ایشان در زمان وزارت دکتر معین، معاون اداری این وزراتخانه بود و در همان زمان نیز در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مهم و حیاتی برای جامعه‌ی دانشگاهی حضور داشت و پیش از آن نیز سالها در وزرات آموزش و پرورش در نقش یک مدیر موفق فعالیت کرده است.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های منفی گروهی از نمایندگان درباره‌ی وزیر علوم پیشنهادی تاکید کرد: نمایندگان مردم باید درک مناسبی نسبت به دانشگاه و دانشگاهیان داشته باشند. قاعدتا رئیس‌جمهور باید گزینه‌ای را به مجلس معرفی کند که با مجموعه‌ی دولت هماهنگ باشد. اگر دولت بخواهد با گزینه‌ای کار کند که اصولگرا و همخوان با عقاید نمایندگان باشد، قطعا وزیر مقبول گروهی از مجلسیان در کار با دولت دچار مشکل می‌شود.

نماینده سابق مجلس ضمن ابراز امیدواری از کسب رای اعتماد دانش آشتیانی اظهار داشت: ما قبلا نیز چنین موضع‌گیری‌هایی را نسبت به وزرای دولت تدبیر و امید مشاهده کرده‌ایم مانند وزرات ورزش و جوانان که مجلس بعد از رد چند گزینه بالاخره به آخرین وزیر پیشنهادی این وزارتخانه رای اعتماد داد اما وزارت علوم وزارتخانه‌ای بسیار حساس است و خواهش ما دانشگاهیان از نمایندگان مجلس این است که با نگاه جناحی به آقای دانش آشتیانی رای ندهند و سوابق بالای مدیریتی و علمی ایشان را در نظر بگیرند. چرا که ایشان در دوران اصلاحات با یک دید فراجناحی برصندلی معاونت اجرایی وزارت علوم نشسته بودند.

وزیر پیشنهادی بسیار خوش سابقه است

سعید شیرکوند، استاد دانشگاه، نیز دانش آشتیانی را فردی موفق در عرصه‌های دانشی دانست و به خبرنگار «آفتاب» گفت: وزیر علوم پیشنهادی دولت بسیار خوش‌سابقه بوده و بیشتر از هرچیزی به ارتقاء دانش در کشور اهمیت می‌دهد و از توان علمی بسیار بالایی برخوردار است و امیدوارم با اخذ رای اعتماد از نمایندگان این نیرو و توان را صرف رشد علمی کشور کند.

وی در ادامه افزود: انشاءالله نمایندگان محترم مجلس این گزینه را بپذیرند و این امکان را به دکتر دانش بدهند تا بتواند اهداف دولت تدبیر و امید را تحقق ببخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
1
7
این وزارت خانه وزیری همچون دکتر فرجی دانا میخواهد و آقای دانش آشتیانی از جنس ایشان است
دکتر روحانی نمیخواهد این وزارتخانه دردستان اصولگرایان بیفتد چون میداند اینها دراین 8سال چه برسر دانشگاهیان آوردند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین