کد خبر: ۲۷۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
درباره‌ی عدم صدور مجوز برای رمان «زوال کلنل»

محمود دولت‌آبادی در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت ارشاد: سکوت می‌کنم!

محمود دولت آبادی، نویسنده رمان زوال کلنل در واکنش به سخنان نوش آبادی درباره مجوز «زوال کلنل» به خبرنگار «آفتاب» گفت: فقط بنویسید دولت‌آبادی گفت ترجیح می‌دهم فعلا سکوت کنم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: محمود دولت آبادی به سخنان سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی درباره‌ی عدم صدور مجوز  رمان «زوال کلنل» هیچ واکنشی نشان نداد و گفت: ترجیح می‌دهم فعلا سکوت کنم.

به گزارش «آفتاب»، نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران، ارسال مجوز رمان زوال کلنل محمود دولت آبادی را منوط به ایجاد اصلاحاتی دانست و تاکید کرد: «ضمن احترام به شخصیت و جایگاه آقای محمود دولت آبادی، باید بگویم که ما مجوز را به کتاب می‌دهیم و نگاهمان در حوزه ممیزی، محتوایی است. به هر حال یک اثر که قرار است در ایران منتشر شود، باید به چارچوب‌های نظام و کشور پایبند باشد ولی در خصوص این کتاب، تاکنون مجوزی به آن داده نشده و این مسئله هم به دلیل اشکالات و نواقص محتوایی بوده است و تا زمانی که این نواقص برطرف نشود، مجوزی به آن داده نخواهد شد.»

در همین زمینه محمود دولت آبادی، نویسنده رمان زوال کلنل در واکنش به این سخنان نوش آبادی به خبرنگار «آفتاب» گفت: فقط بنویسید دولت‌آبادی گفت ترجیح می‌دهم فعلا سکوت کنم.

این نویسنده چند روز گذشته نیز درگفتگو با «خبرگزاری ایسنا» ضمن اشاره به شایعاتی که پیرامون  رمان کلنل وجود دارد،اظهار داشت: قصد دارم برای آخرین‌بار وقتی بگیرم و به ارشاد بروم و با وزیر یا معاون وزیر صحبت کنم و بپرسم چرا این آسیب‌ها به من وارد می‌شود؟

به گزارش «آفتاب»، رمان «کلنل» در سال 87 از سوی نشر چشمه برای کسب مجوز نشر ارائه شده بود و در دولت جدید هم دوباره به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است. 

این رمال سرگذشت درباره ی افسری وطن‌دوست در ارتش شاهنشاهی ایران است که زندگی او و خانواده‌اش در مقطع انقلاب ۱۳۵۷ ایران مرور می‌شود. داستان رمان تنها در یک شبانه‌روز می‌گذرد، اما در بازگشت به گذشته مرور و تأملی عمیق در حوادث تاریخ سده اخیر ایران و تلاش مردم در رسیدن به راه جامعه‌ای مدرن و پیشرفته را منعکس می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین