کد خبر: ۲۷۱۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
سرنوشت وزارت علوم در صورت رای عدم اعتماد به آشتیانی

عضو هیات رئیسه: نمایندگان به ارسال پیامک‌ها در مجلس اعتراض کنند

نعمتی به پیامک‌های تخریبی که درباره وزیرعلوم پیشنهادی منتشرشده اشاره و عنوان می‌کند: درباره پیامک‌ها باید بگویم سایت‌هایی که پیامک می‌فرستند، مشخص هستند. یکی از سایت‌هایی که این پیامک‌ها را منتشر کرده با نام مشخص است. اخیرا هم سایتی دیگری بدون نام و نشان در حال معرفی فعالیت‌های آقای دانش آشتیانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عضو هیات رییسه مجلس گفت: اگر مواردی خلاف عرف و قانون در ارسال پیامک‌ها در مجلس وجود داشته باشد، هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان وظیفه پیگیری این موضوع را دارد. نمایندگان باید اعتراض‌های خود را به این هیات منتقل کنند.

بهروز نعمتی درباره دلیل استعفای معاون آموزشی و یکی از مشاوران وزارت علوم و اینکه آیا این موضوع از شروط مجلس برای رای اعتماد به دانش آشتیانی بوده به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: اصلا در هیات رئیسه بحثی درباره آقای دانش آشتیانی نشده و هیچ شرط و شروطی هم گذاشته نشده است. بالاخره دوستان در قوه اجرایی هستند و ما در قوه مققنه اصلا چنین مسائلی مطرح نشده است.

نعمتی به پیامک‌های تخریبی که درباره وزیرعلوم پیشنهادی منتشرشده اشاره و عنوان می‌کند: درباره پیامک‌ها باید بگویم سایت‌هایی که پیامک می‌فرستند، مشخص هستند. یکی از سایت‌هایی که این پیامک‌ها را منتشر کرده با نام مشخص است. اخیرا هم سایتی دیگری بدون نام و نشان در حال معرفی فعالیت‌های آقای دانش آشتیانی است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: در هر شرایطی و هر زمانی این خبرپراکنی‌ها ممکن است جواب مثبت ندهد. یعنی ممکن است در مواردی به سود گزینه پیشنهادی شود. باید دید که آقای دانش آشتیانی به چه شکلی از خود دفاع و مواردی که درباره ایشان مطرح شده را چگونه پاسخ می‌دهد.

وی افزود: من در جلسه‌ای که با ایشان داشته‌ام به خودشان هم گفتم که به عنوان وزیرعلوم معرفی شدید و معمول هم این است که تقریبا همه اطلاعات دوره مدیریتی شما به طرق مختلف در اختیار نمایندگان چه موافق و چه مخالف قرار می‌گیرد. چقدر خوب است که آقای دانش آشتیانی مثبت به این موضوع نگاه کند و با صداقت به مسائل مورد بحث پاسخ دهد.

وی گفت: به نظر من ایشان با سعه‌صدر آنچه وجود دارد را در میان بگذارند، نمایندگان هم با وجدان بیدار و با اجتهاد به ایشان رای خواهند داد.

نعمتی درباره وظیفه نظارتی مجلس به محتوای پیامک‌ها و ارگان‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند، می‌گوید: این وظیفه هیات نظارت برعملکرد نمایندگان است. این هیات باید اگر مواردی خلاف عرف و قانون است، رسیدگی کند.

به گفته وی "رییس این هیات حاج‌آقا ابوترابی، انسان فرهیخته‌ای هستند و انصافا بدون هرگونه قصد و غرضی تصمیم می‌گیرند. "

او تاکید می‌کند: به نظر من اگر مشکلی وجود دارد و اگر اعتراضی هست، نمایندگان به این هیات اعتراض خود را منتقل کنند و این هیات هم وظیفه رسیدگی و پیگیری دارد.

عضو هیات رییسه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار «آفتاب» مبنی بر اینکه اگر دانش آشتیانی هم رای نیاورد سرنوشت وزارت علوم چه خواهد شد، می‌‌گوید: تا آنجا که من اطلاع دارم باید حکم حکومتی اجرا شود. به این صورت که مقام معظم رهبری باید به رییس‌جمهور اختیار دهند تا ایشان وزارت علوم را برای مدتی اداره کنند.

نعمتی درباره رویکرد مجلس به وزیر علوم می‌گوید: رایزنی با نمایندگان و مجامع استانی مهم است. بین نماینده‌ای که اسم رسم دارد با نماینده‌ای که اسم و رسم ندارد هیچ فرقی وجود ندارد. ایشان باید به همه نمایندگان نگاه کند. اتفاقا ممکن است که افراد اسم و رسم‌دار نه تنها اقناع نشوند بلکه نظر منفی داشته باشند.

او تاکید می‌کند: کار ایشان سخت است باید نمایندگان مختلف را ببینند، اگر شبهاتی وجود دارد این شبهات را رفع کنند. برگزاری جلسات علاوه بر رزومه‌ای که ارائه داده‌اند می‌تواند گره‌گشا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین