کد خبر: ۲۷۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴

لاریجانی: راه‌حل های ایران در مذاکرات منصفانه و منطقی بود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل هایی که ایران در مذاکرات ارائه کرد منصفانه و همراه با منطق بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه مشهد مقدس، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید که آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای بدرفتاری کرده بودند،افزود: برخی پیشنهادات آمریکایی ها پیشتر هم در لابه لای مطالبشان بود و با یکسری مسائل دیگر همراه شد. 

وی یادآور شد: ممکن است این روش ها تاکتیک های مذاکراتی باشد چون چانه زنی مذاکراتی که دارند شکل مذاکره راهبردی را ندارد و مذاکرات از جنس بقالی و چانه زنی در آن دیده می شود و به همین دلیل طولانی شده است. 

وی اضافه کرد:آنان باید از فرصت استفاده کنند یعنی اگر زمان بگیرند به نفع خودشان هم نیست. 

رییس مجلس توضیح داد: آنان نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند. 

وی در پاسخ به اهداف سفرش به مشهد یادآور شد: می خواهم توفیق زیارت امام رضا(ع) را داشته باشم؛ همچنین قرار است در همایشی برای راهکارهای اقتصاد مقاومتی حضور یابم. 

لاریجانی در حالی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این سفر وی را همراهی می کنند،افزود: در این همایش چگونگی تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی می شود و اینکه چگونه می توانیم مدل های اجرایی برای آن پیدا کنیم را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. 

وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این همایش یک نمونه خوب برای استان خراسان است و باید بتوان در استان های دیگر از این روش ها استفاده کرد. 

لاریجانی با اشاره به اینکه در استان خراسان بخصوص مشهد فرصت هایی وجود دارد که در دیگر بخش ها کمتر دیده می شود، گفت: وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) می تواند در رونق اقتصادی این استان اثرگذار باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال های گذشته وضع ممتازی را برای چند شهر مذهبی در نظر گرفتیم که اگر امسال وضع اقتصادی کشور بهتر شود این موضوع را می توان تشدید کرد. 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشهد یک منطقه مهم صنعتی کشور است که کارخانجات مهمی دارد بخصوص اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی باید عرصه تولید را در شهرهای مثل مشهد فعال کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: مشهد به عنوان یک قطب اقتصادی و کشاورزی اهمیت وی‍ژه ای دارد البته مشکل خشکسالی طبیعی است و همه کشور از جمله خراسان درگیر آن هستند. 

وی گفت: یکی از برنامه های هماشی که قرار است در آن حضور یابیم این است که از آب چگونه استفاده بهینه داشته باشیم تا هم محصولات افزایش یابند و هم بهره وری بیشتری را در این بخش شاهد باشیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین