کد خبر: ۲۷۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

ابراز نگرانی استرالیا از نسل جدید تروریست های مسلط به فناوری‌های نوین

وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه در نیویورک درباره شدت خشونت گرایی، ابتکار‌ و علاقه شدید تروریست‌های جوان به فن‌آوری‌های نوین هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: واحدمرکزی خبر نوشت: وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه در نیویورک درباره شدت خشونت گرایی، ابتکار‌ و علاقه شدید تروریست‌های جوان به فن‌آوری‌های نوین هشدار داد.

جولی بیشاپ، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره تروریسم گفت این خطری که امنیت بین المللی و ملی را به خطر انداخته در حال حاضر مشکل اصلی استرالیا است.

وی ضمن تاکید بر افزایش نقش رهبری جامعه بین المللی در تلاش‌ها برای کاستن از خطر تروریسم بین المللی ، بهترین راه رسیدن به هدف را معطوف کردن توجهات به نسل جدید تروریست‌هایی دانست که مسلط به فن‌آوری‌‌ها هستند.

وزیر خارجه استرالیا خاطر نشان کرد:« تهدید دولت اسلامی ( داعش )، جبهه‌النصره و دیگری گروههای مرتبط با القاعده بسیار خطرناک‌تر،فراگیر‌تر و متفاوت‌تر از گذشته است. این تروریست‌ها جوانتر، خشن‌تر، مبتکرتر و بسیار منسجم‌تر هستند، آنها استاد ایجاد رعب و وحشت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فن‌آوری‌های پیچیده هستند.»

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک، سازمان ملل اعلام کرده است در زمینه مبارزه با خطر تروریسم رایانه‌ای، دستور العملی به دولت‌ها ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه استرالیا با استقبال از این دستور العمل آن را کمکی برای پایان دادن به جذب جوانان به جنگجویان گروه دولت اسلامی دانست.

بیشاپ یادآور شد بیش از 60 استرالیایی به گروههای تندرو خاورمیانه پیوسته‌اند. وی گفت استرالیا قصد دارد تدابیری برای مبارزه با تروریسم در عرصه بین المللی و ملی تصویب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین