کد خبر: ۲۷۲۱۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

خبرگزاری فرانسه: مذاکرات هسته‌ای ایران در مرحله نهایی قرار دارد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مذاکرات هسته ای امروز جمعه در وین در واقع مرحله نهایی گفتگوها تلقی می شود و هر یک از طرفین باید امتیازات سختی به طرف مقابل بدهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چنانچه هر یک از طرفین به دادن امتیاز هرچند دشوار به طرف مقابل اقدام نکنند، فرصت دستیابی به توافق تاریخی را از دست می دهند.

بنابر این گزارش، این مرحله از مذاکرات که سخت ترین مرحله نیز است بدنبال گفتگوهای طولانی پنجشنبه شب گذشته در قصر وین بین 'جان کری' و 'محمد جواد ظریف ' وزرای امورخارجه آمریکا و ایران محقق می شود.

مذاکرات در ساعت 11 بوقت محلی دنبال می شود.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از این گزارش نوشت: پس از ماه ها مذاکرات فشرده، ظاهرا مواضع در بسیاری ازموارد به یکدیگر نزدیک شده است، اما دو اختلاف نظر اصلی بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد.

گروه 1+5 از ایران درخواست می کنند تا ظرفیت غنی سازی خود را کاهش دهد تا از این طریق نتواند به سلاح هسته ای دست یابد و این در حالی است که ایران تاکید دارد که به غنی سازی اورانیوم برای تامین سوخت رآکتورهای که بعدا این کشور احداث خواهد کرد نیاز دارد.

منابع غربی گزارش دادند که ایران از سوی دیگر خواستار لغو فوری تحریم ها علیه این کشور است.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: تهران همواره دستیابی به سلاح هسته ای را رد کرده است و در عین حال تحریم علیه این کشور را ناعادلانه می داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین