کد خبر: ۲۷۲۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
نارضایتی مجلس از انتصابات وزیر کار

پس از وزارت علوم، نوبت به ربیعی رسید

در آستانه بررسی صلاحیت محمد فرهادی پنجمین گزینه روحانی برای تصدی وزارت علوم و در شرایطی که به نظر می‌رسد فضای مجلس برای رای اعتماد به او فراهم است و سرانجام پس از ماهها کشمکش قرار است وزارت علوم سرانجام بگیرد؛ نمایندگان به وزیر دیگری به همان دلایل کارت زرد می‌دهند. این بار نوبت علی ربیعی بود تا راهی مجلس شود تا در خصوص انتصاباتش در وزارتخانه و زیر مجموعه آن پاسخگو باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: هنوز داستان وزارت علوم و رای اعتماد به وزیر آن تمام نشده که نوبت به وزیر کار رسید. در طول یکسال و نیم گذشته وزارت علوم با نگاه سیاسی و جناحی نمایندگان و اعتراض آنها به انتصابات وزیر خود را از دست داده و با سرپرست اداره شده است. از سوی دیگر چهار گزینه معرفی شده برای وزارت علوم با این نگاه که منتسب به اصلاح‌طلبان بوده و یا در حوادث انتخابات سال 88 ردپایی از خود برجا گذاشته‌اند، صلاحیت‌شان تایید نشده است.

به گزارش آفتاب، در آستانه بررسی صلاحیت محمد فرهادی پنجمین گزینه روحانی برای تصدی وزارت علوم و در شرایطی که به نظر می‌رسد فضای مجلس برای رای اعتماد به او فراهم است و سرانجام پس از ماهها کشمکش قرار است وزارت علوم سرانجام بگیرد؛ نمایندگان به وزیر دیگری به همان دلایل کارت زرد می‌دهند. این بار نوبت علی ربیعی بود تا راهی مجلس شود تا در خصوص انتصاباتش در وزارتخانه و زیر مجموعه آن پاسخگو باشد.

پورابراهیمی در سؤال خود از وزیر کار پرسیده بود: ملاک در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی چیست؟ علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی سخنانی در صحن پارلمان به ارائه توضیحاتی درباره سؤال پورابراهیمی پرداخت و اظهار داشت: من در این مدت سازمان تامین اجتماعی را سامان دادم، افرادی را از درون خود سازمان که تخصص داشتند برای پست‌های مدیریتی به‌کار گرفتم، ولله یک ذره تعلقات در نظر نگرفتم،‌ اصلاحاتی در شستا انجام دادم، همه باید بدانند شستا حیاط خلوت هیچ‌کس نیست، شخص خود بنده در شستا دخالت نمی‌‌کنم، امروز شایسته‌سالاری در وزارت رفاه حاکم شده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش با اشاره به اظهارات پورابراهیمی مبنی بر بکارگیری عضو دفتر نهضت آزادی در این وزارتخانه، گفت: اصلاً چنین فردی وجود ندارد، بنده درباره ارکان وزارت رفاه و نحوه انتخاب مدیران برای این وزارتخانه فکر کردم و سپس آنان را انتخاب کردم، یک اتهامی که نسبت به بنده مطرح می‌کنند این است که مدیران سابق را نگه داشتم، از هر سو درباره این موضوع به من حمله می‌کنند و بنده آن را نشانه سالم عمل‌کردنم می‌دانم؛ می‌گویند جوانی 29 ساله معاون شستاست، باید بگویم آن جوان 40 سال سن دارد و قبل از دولت یازدهم، معاون شستا بوده است.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: از 6 صبح تا 2 نیمه شب مانند یک بسیجی کار می‌کنیم و افتخارم این است که لباس سبز بر تن کرده‌ام، اما متأسفانه لباس خاکستری تنم نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین