کد خبر: ۲۷۳۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

افسر پلیس قاتل نوجوان سیاهپوست به پلیس فرگوسن بازنمی‌گردد

در حالی که پس از دو شب ناآرامی‌های شدید به دنبال تبرئه افسر پلیس قاتل یک نوجوان سیاهپوست، آرامش به خیابان‌های فرگوسن بازگشته، وکیل این افسر پلیس گفت که موکلش قرار است از اداره پلیس فرگوسن خارج شده و احتمالاً دیگر به‌ عنوان افسر پلیس فعالیت نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، نیل برونت راجر، وکیل دارن ویلسون، افسر پلیس سفیدپوست که مایکل براون، نوجوان سیاهپوست 18 ساله را به ضرب گلوله کشته است در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.‌ان‌.ان گفت: موکلم در حال حاضر از اداره پلیس خارج شده و مذاکرات با اداره پلیس فرگوسن برای استعفا و یا بازنشستگی وی به صورت مسالمت‌آمیز در جریان است.

وی افزود: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به مساله نگاه کنیم دارن ویلسون نمی‌تواند به‌ عنوان یک افسر پلیس به حرفه‌اش بازگردد. خودش نیز این مساله را می‌داند. استعفای ویلسون مساله مذاکره نیست بلکه مساله زمان و نحوه خارج شدن او از اداره پلیس است؛ مساله‌ای که برای او اهمیت زیادی دارد.

روز دوشنبه هیات منصفه‌ای ویلسون را از اتهاماتش تبرئه کرد. کشته شدن مایکل براون، نوجوان آفریقایی – آمریکایی موجی از اعتراضات خشونت‌آمیز را در شهرها و ایالت‌های سراسر آمریکا به‌ وجود آورد.

اما در حال حاضر آرامش به خیابان‌های فرگوسن بازگشته و به درخواست فرماندار مسیوری حدود 2200 گارد ملی برای پشتیبانی از پلیس محلی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین