کد خبر: ۲۷۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

مسمومیت در زندان ونزوئلا جان ۱۳ نفر را گرفت

13 زندانی در ندامتگاه 'اوریبانا' در ایالت 'لارا' در شمال ونزوئلا، به دلیل مسمومیت شدید ناشی از مصرف دارو و الکل، در دو روز اخیر جان باختند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری 'افه'، در این رابطه سه زندانی سه شنبه گذشته و 10 زندانی دیگر در دیروز جان خود را از دست دادند، در حالی که یک گروه 17 نفره از زندانیان هنوز در یکی از بیمارستان های این ایالت بستری هستند .

به نظر می رسد که زندانیان برای جلب توجه مقامات ونزوئلا نسبت به وضعیت بد زندان، در ندامتگاه ها دست به چنین اقدامی زدند .

به گفته منابع خبری محلی در 'لا پرنسا' و 'ال ایمپولسو'، زندانیان با حمله به بخش پرستاری زندان، بخشی از داروها از نوع 'کلونازپام' را به سرقت برده و با مصرف زیاد از این داروها به همراه الکل، دست به اعتراض زدند .

'ایریس وارلا ' وزیر زندانبانی ونزوئلا در مورد این حادثه در صفحه 'توییتر' خود نوشت که در ساعت های آینده، گزارش دقیقی در رابطه با این مسمومیت ها و 'مصرف نادرست دارو' در زندان لارا ارایه خواهد شد .

دولت ونزوئلا دو سال قبل و پس از اینکه به دلایل مختلف شورش و درگیری در زندان ها در سه ماهه نخست سال 2012 میلادی 304 زندانی کشته و 527 زندانی مجروح شدند، قانون 'فوریت در زمینه زیرساخت های زندانبانی ' را برای بازیابی یا ساخت زندان های جدید تصویب کرد .

از آن موقع، دولت اقدامات انضباطی شدیدی را با هدف حذف سلاح ها و ریشه کن کردن مافیاها در زندان ها اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، با این حال ، دیده بان ندامتگاه های ونزوئلا در اواسط تابستان گذشته خبر داد که در شش ماهه نخست سال جاری 150 زندانی کشته و 110 نفر دیگر مجروح شدند و دولت برای رفع مشکلات وخیم زندان ها یک راه حل ساختاری نداده و می خواهد برای تغییر وضعیت زندانها دست به یک 'رژیم نظامی' بزند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین