کد خبر: ۲۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

تقلب در مواد غذایی مهمترین اشکال کبابیهای اصفهان است

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط، ، ارتکاب تقلب در مواد غذایی و عدم رعایت بهداشت ،مهمترین اشکال کبابیهای اصفهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این تحقیقات توسط دو کمیته تخصصی بهداشت محیط شامل کمیته های 'کباب' و 'آبمیوه بستنی' انجام شده است .

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کمیته کباب، مهمترین مشکلات موجود در کبابی های سطح شهر اصفهان به ترتیب اولویت شامل ارتکاب تقلب در مواد غذایی توسط متصدیان، کافی نبودن آموزش مسائل بهداشتی و بهداشت فردی است.

مطلوب نبودن شرایط نگهداری مواد اولیه، کافی نبودن همکاریها و تعاملات اتحادیه مربوطه با مرکز بهداشت و عدم استاندارد بودن شرایط حمل و نقل گوشت از دیگر اشکلات واحدهای کباب فروشی اصفهان است.

همچنین در این تحقیق، بهداشتی نبودن شرایط دیفراست (برفک زدائی) مواد پروتئینی منجمد، بازدارنده نبودن احکام قضایی برای متخلفین، استاندارد نبودن انبار و تجهیزات و گران بودن هزینه آزمایش های گوشت های فراوری شده از دیگر نواقص کبابی ها اعلام شده است.

پژوهش های کمیته تخصصی آبمیوه و بستنی نیز نشان می دهد که نداشتن انبار میوه، ضدعفونی نکردن صحیح و کامل میوه ها، استفاده از مواد اولیه فله ای و فاقد مشخصات بهداشتی و ورود آلودگی های ثانویه در حین فرایند تولید آبمیوه، معضلات این صنف است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بهداشت محیط اصفهان خواستار همکاری و تعامل بیشتر اتحادیه های مربوطه با مرکز بهداشت برای رفع مشکلات مذکور و راه اندازی کارگاه های ضدعفونی و بسته بندی هویج و سیب برای توزیع بین واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی شدند.

به گزارش ایرنا، کارشناسان بهداشت و تغذیه در مورد استفاده از سنگدان و ضایعات مرغ و سایر افزودنی های غیر مجاز در تهیه کباب کوبیده هشدار داده اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین