کد خبر: ۲۷۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با «آفتاب»:

رد نشان شوالیه توسط علیزاده حرکت فرهنگی بود/ دولت از علیزاده تقدیر کند

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» به اهمیت تقدیر از هنرمندان اشاره و اعلام کرد: «همه چهره‌های ارزشمند و هنرمندان بنام کشور ایران که جایگاه تثبیت‌شده‌ای در میان ملت دارند، شایسته احترام و تقدیرند. بنابراین تکریم و احترام هنرمندان امر حائز اهمیت و جدی تلقی می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار «آفتاب» گفت: نپذیرفتن نشان شوالیه از سوی حسین علیزاده اقدامی فرهنگی بود و نشان‌دهنده احترام و ارزش‌گزاری آقای علیزاده به اصالت ملی بوده است.

نوش‌آبادی تاکید کرد: دولت باید تشویق و تقدیر  مناسبی متناسب با این حرکت فرهنگی  از حسین علیزاده به عمل آورد.

حسین علیزاده نوازنده تار در روزهای اخیر نشان شوالیه را که جایزه ادب و هنر کشور فرانسه به هنرمندان است را نپذیرفت. این اقدام علیزاده واکنش‌های گوناگونی را در پی داشته است. 

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» به اهمیت تقدیر از هنرمندان اشاره و اعلام کرد: «همه چهره‌های ارزشمند و هنرمندان بنام کشور ایران که جایگاه تثبیت‌شده‌ای در میان ملت دارند، شایسته احترام و تقدیرند. بنابراین تکریم و احترام هنرمندان امر حائز اهمیت و جدی تلقی می‌شود.»

نوش آبادی به اهمیت جوایز ملی پرداخته و گفت: «در کشور ما بستر برای فعالیت‌های هنرمندان عزیز فراهم است و هیچ مانعی برای رشد و پیشبرد برنامه‌های هنرمندان عزیز و همچنین پیشبرد برنامه‌های آنان وجود ندارد. قصد ما این نیست بگوییم که کسانی که این جایزه را گرفتند اشتباه کردند و کسانی که این جایزه را نپذیرفتند، کار درستی انجام دادند اما ما بر این باور هستیم جوایز واقعی هنرمندان به خصوص آن‌هایی که به ارزش‌های ملت پای‌بند هستند از دست مردم به آنان داده می‌شود. و این جایزه ارزشمندتر است. هنرمندان ما باید نشان افتخار خود را از دست ملت و دولت ایران بگیرند و جوایز خارجی که از سوی دولت‌های دیگر اهدا می‌شود به تنهایی افتخار محسوب نمی‌شود.»

نوش‌آبادی افزود: «تشویق و تکریم و عزت‌دادن و حفظ شان هنرمندان فقط در جوایز مادی خلاصه نمی‌شود. از سوی دیگر این نکته را باید در نظر گرفت  دریافت جوایز دیگران با بعضا با نیات خاصی داده می‌شود برای عده‌ای اهمیت دارد. نشان‌ها و جوایزی که به سبب تبلیغات زیاد هیاهوی بیشتری  ایجاد می‌کنند بنابراین تجلیل از هنرمندان با جوایز داخلی اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شد.»

نوش آبادی به لزوم تکریم هنرمندان با جوایز داخلی اشاره کرد و گفت: «در داخل کشور جشنواره‌های فرهنگی و جوایز داخلی وجود دارد که به چهره‌های فاخر فرهنگی در کشور را معرفی و از آنان تجلیل می‌کند. اگرچه معتقدم این حرکت‌ها اگرچه ارزشمند است اما کافی نیست و بایدزمینه تجلیل از هنرمندان بزرگ و نامی ایران را با اقدامات مناسب و در خور و شان هنرمندان ایجاد کنیم.»

به گزارش آفتاب، نشان ملی لیاقت یا نشان شوالیه، نشان هنر و ادب، نشان افسر یا آفیسر و ... نشان‌ها و مدال‌هایی هستند که دولت فرانسه در مقاطع مختلف زمانی از طرف دولت فرانسه به اهالی فرهنگ و هنر یا فعالین سیاسی اهدا می‌شود. شجریان، لیلا حاتمی، محمود دولت‌آبادی و عباس کیارستمی در ایران تاکنون موفق به دریافت نشان شوالیه شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین