کد خبر: ۲۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

درخواست کمپین مقابله با سرطان از وزیر بهداشت

بیمارستان شریعتی اما با مشکلاتی مواجه است. باتوجه به این‌که بیمارستان شریعتی تنها بیمارستانی است که به بانک جهانی سلول‌های بنیادی وصل است، به‌اندازه‌ی کافی کیت تشخیص سرطان ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اجتماعی: طی چند هفته‌ی گذشته و با راه‌اندازی کمپین‌های مختلف آگاهی‌بخشی درباره سرطان و مقابله با آن در شبکه‌های مجازی که به دنبال درگذشت چند هنرمند مبتلا به سرطان آغاز شد، بسیاری از مردم به بخش اهدای سلول‌های بنیادین بیمارستان شریعتی مراجعه کردند.
 
به گزارش آفتاب، بیمارستان شریعتی اما با مشکلاتی مواجه است. باتوجه به این‌که بیمارستان شریعتی تنها بیمارستانی است که به بانک جهانی سلول‌های بنیادی وصل است، به‌اندازه‌ی کافی کیت تشخیص سرطان ندارد.

به همین دلیل با وجود این‌که خون مراجعه‌کننده‌ها درحال حاضر به شکل رایگان فریز می‌‌شود اما تا زمانی که کیت به بیمارستان نرسد امکان ثبت‌نام مراجعه‌کننده‌ها در بانک جهانی اهداکنندگان سلول‌‌های بنیادی نیست.
 
براساس گزارش‌ها، در حال حاضر بیش از ۱۰,۰۰۰ نمونه‌ی فریزشده در انتظار ثبت در بانک جهانی هستند.
 
قیمت کیت‌ها نسبتا گران است (هر بسته کیت، شامل ۱۵ تا ۲۰ نمونه، حدود سه میلیون تومان) و بدون کمک دولت یا خیرین، امکان خریداری‌ برای آزمایشگاه بیمارستان نیست. بیمه‌ها نیز این هزینه را به جز برای آزمایش گرفتن از اعضای فامیل بیمار، پرداخت نمی‌کنند. 
  
اکنون خواسته‌ای که از سوی کمپین مبارزه با سرطان و آگاهی‌بخشی به مردم مطرح‌شده این است که دولت و مشخصا وزیر محترم بهداشت، دکتر قاضی‌زاده هاشمی که از وزرای مردمی، کاردان و قابل اتکای دولت هستند، این موضوع را بررسی و برای رفع آن تصمیماتی اتخاذ نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین