کد خبر: ۲۷۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

نحوه انتخاب موحدی کرمانی برای دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز/ امامی کاشانی نپذیرفت

وی از برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این جلسه آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل، حجت الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره نحوه انتخاب آیت الله موحدی کرمانی به عنوان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز توضیحاتی ارائه کرد و گفت آیت الله امامی کاشانی این سمت را نپذیرفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته جلسه فوق العاده جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و آیت الله موحدی کرمانی با اجماع آرا به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

وی افزود: در یکی دو هفته گذشته گفت وگوها و رایزنی هایی صورت گرفته بود و آیت الله امامی کاشانی، آیت الله مجتهد شبستری و آیت الله موحدی کرمانی به عنوان گزینه های جامعه روحانیت مبارز مطرح بودند.

وی اضافه کرد: در مورد آیت الله مجتهد شبستری تقریبا دبیرکلی وی وابسته به این بود که تبریز را رها کند و به تهران بیاید اما با مشورتی که با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت،جایگزینی در تبریز برای ایشان پیدا نشد و روی ادامه حضور ایشان به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید شد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه آیت الله امامی کاشانی به اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکلی جامعه روحانیت را نپذیرفت، اظهار داشت: کاندیداتوری از ناحیه هیچ کدام از این سه نفر نبود بلکه این موضوع به آنها پیشنهاد شده بود و نهایتا روی آیت الله موحدی کرمانی اجماع و وی به اتفاق آرا انتخاب شد.

**بنای ترمیم جامعه روحانیت مبارز را داریم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد سخنان آیت الله موحدی کرمانی پس از انتخاب به عنوان دبیرکل گفت: آیت الله موحدی کرمانی بر فعال تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

وی اظهار داشت: شوراهای استانی و مناطق کاندیداهای خود را برای ترمیم جامعه روحانیت مبارز مطرح خواهند کرد و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم گیری می شود.

وی از برگزاری نشست عمومی اعضای جامعه روحانیت مبارز در تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این جلسه آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل، حجت الاسلام تقوی معاون سیاسی و اینجانب به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز سخنرانی خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه شب گذشته همه اعضا حضور نداشتند ولی بیش از دو سوم اعضا در این جلسه حضور یافته بودند.

وی تاکید کرد: در ترکیب این تشکل فعلاً بنای تغییر نداریم اما با توجه به وفات تعدادی از اعضا از جمله حجت الاسلام دعاگو، حجت الاسلام هزاوه ای و حجت الاسلام انواری باید برای آنها جایگزین یافته و در ترکیب جامعه روحانیت مبارز دست به ترمیم بزنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین