کد خبر: ۲۷۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
این مردم لایق هستند که چنین رهبر لایقی دارند

واکنش اکرمی به اظهارات مصباح‌یزدی: امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند

اکرمی با بیانی نصیحت‌گونه مصباح‌یزدی و علمای همفکر او را به سمت حل مشکلات مردم هدایت و مطرح می‌کند: باید به سمت حل مشکلات مردم رفت. بین رهبری و مردم هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهیم با این اظهارات آن مشکلات را برطرف کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری درباره صحبت‌های مصباح یزدی عنوان می‌کند: به‌طور طبیعی این اظهارت ناصحیح و بیان آن در این شرایط هم قطعا ناصحیح‌تر است.

به گزارش آفتاب، پدر معنوی جبهه پایداری هفته پیش در سخنرانی خود عنوان کرد: "يکي از نعمت‌هاي بسيار بزرگ براي ما امام راحل بود که بسيار بزرگ بود و بعد از رحلت ايشان، وجود نعمت جانشين ايشان، رهبر معظم انقلاب است که خدا را شاهد مي‌گيرم جامعه ما لياقت چنين رهبري را ندارد."

این سخنان واکنش‌های تندی را از طرف گروه‌های اصولگرا برای این عضو مجلس خبرگان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به همراه داشته است. کارشناسان عمدتا به خط فکری وی اشاره و درباره صحبت‌هایی که نسبت به رهبری و مردم داشته مطرح کرده‌اند: برای خراب کردن یک نفر نیازی به کوبیدن او نیست کافی است که از وی بد دفاع کنی.

 اکرمی درباره اظهارنظر مصباح یزدی به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: من اظهارت آیت الله مصباح را درباره رهبری خواندم و لازم می‌بینم که سه نکته را در این باره عنوان کنم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری عنوان می‌کند: اول اینکه این اظهارت خلاف فرمایش امام خمینی و مقام معظم رهبری حفظ الله است. چون ما شنیدیم و دیدیم که امام می‌فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، مردم ما را از کنج به صحنه آوردند. مردم امروز ما، از مردم در زمان رسول‌الله و ائمه اطهار مثل امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بهتر هستند. این اظهارات هرگز با این که بگوییم مردم ایران لایق چنین رهبری نیستند، هماهنگ نیست و به نظر من حتما منافات دارد و ناصحیح است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه می‌دهد: دوم اینکه ما در روایات اسلامی داریم که درباره افراد غلو نکنید. امام علی (ع) فرمود: "هلک فیّ رجلان: محبّ غال، و مُبغضٌ قال" یعنی دو دسته درباره من هلاک شدند آن دوستانی که درباره من غلو کردند و دشمنانی که درباره من قیل و قال کردند و ناروا گفتند.

اکرمی توضیح می‌دهد: مقام معظم رهبری حتما جایگاه والا و رفیع دارند و مردم قطعا حریم ایشان را حفظ می‌کنند و قدر ایشان را هم می‌دانند. این مردم لایق هستند که چنین رهبر لایقی دارند. ارتباط بین مردم و رهبری بسیار صمیمانه و ارزشمند است. نباید به گونه‌ای درباره مردم و رهبری سخن گفته شود که هر دو از این اظهارات ابراز نارضایتی بنمایند.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت سومین مورد را اینگونه مطرح می‌کند: باید زمان‌شناس بود. الان چه زمانی است، سال 93، سال اقتصاد و فرهنگ ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است. واقعا باید به سمت مبحث اقتصاد و فرهنگ برویم. باید عزم ملی و مدیریت جهادی داشته باشیم تا این همه نقدینگی در دست مردم را به کار بگیریم. اقتصاد و اشتغال را فعال کنیم. جلوی واردات اضافه گرفته شود. کمک کنیم تا بر صادرات بیفزاییم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در واکنش به صحبت مصباح یزدی مبنی بر این که این مردم لیاقت چنین رهبری را ندارند تاکید می‌کند:  در حال حاضر که مشکلی میان مردم و رهبری وجود ندارد که مطرح شود مردم لایق چنین رهبری هستند یا نیستند. یا رهبری چنین مردمی را رهبری می‌کند یا نمی‌کند.

او همچنین عنوان می‌کند: درباره مذاکرات هسته‌ای که در حال حاضر بحث بین‌الملل است، باید تلاش کنیم در داخل کشور وحدت، صمیمیت، و اقتدار استحکام پیدا کند تا بتواند پشتوانه‌ای برای مذاکرات هسته ای باشد.

اکرمی با بیانی نصیحت‌گونه مصباح و علمای همفکر او را به سمت حل مشکلات مردم هدایت و مطرح می‌کند: باید به سمت حل مشکلات مردم رفت. بین رهبری و مردم هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهیم با این اظهارات آن مشکلات را برطرف کنیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در نهایت تاکید می‌کند: به طور طبیعی این اظهارت ناصحیح است و بیان آن هم در این شرایط قطعا ناصحیح‌تر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
6
74
در زیر این حرف مصباح یزدی، پیچیدگی هایی نهفته است! ...با این اظهارات سختگیرانه در مورد مردم، خدا به داد مردم برسد اگه ایشان به هدف خود برسند!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
6
67
این شیخ پایداری تفکرات ترسناکی دارد.
باكري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
4
54
البته شايد منظور ايشان از مردم اعضاي جبهه پايداري هستند.
سخت نگيريد بر ايشان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
5
72
آقای مصباح ،مردم چه باید بکنند که نکرد ه اند انقلاب کرده اند ، شهید داده انددر مقابل 8سال تجاوز وجنگ تحمیلی مردانه ایستاده وجنگیده اند ودفاع نموده اند تحریم ها را تحمل می نمایند وروز بروز گرانی وتورم را بجان میخرند ،پای صندوق های رای حضور پیدا میکنند به منتخبین نظام رای می دهند پس بدانید که واقعا این مردم ولی نعمتند وباید به آنها احترام گذاشته شود وسرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی اند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین