کد خبر: ۲۷۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
حمایت ابراهیم نکو از وزیر ارشاد:

حمایت نمایندگان از جنتی منجر به امضای بیانیه شد

نکو در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرده و گفت: «اگرچه تقدیرو مخالفت با وزرا در ارتباط با موضوعات خاص را نمی‌توان تنها مبنای ارزیابی عملکرد آنان دانست اما با این وجود تقدیر تعداد کثیری از نمایندگان مجلس درارتباط با موضوع اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی را می‌توان نشان گر حمایت و رضایت نمایندگان مجلس دانست. این حمایت نشانگر این است که مخالفت‌ها با وزیر ارشاد به موضوعات جزئی و برخی گروه‌های خاص محدود می‌شود.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: ابراهیم نکو، نماینده مجلس شورای اسلامی امضای بیانیه حمایتی از وزیر ارشاد به‌خاطر برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی را نشانه وفاق اکثریت مجلس بر عمکرد ارزشمند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست. نکو ریشه برخی مخالفت‌های با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به تفاوت نگاه برخی اقلیت‌ها با دیدگاه‌های علی جنتی دانست.

نکو در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» عملکرد وزیر فرهنگ را مثبت ارزیابی کرده و گفت: «اگرچه تقدیر و مخالفت با وزرا در ارتباط با موضوعات خاص را نمی‌توان تنها مبنای ارزیابی عملکرد آنان دانست اما با این وجود تقدیر تعداد کثیری از نمایندگان مجلس در ارتباط با موضوع اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی را می‌توان نشان‌گر حمایت و رضایت نمایندگان مجلس دانست. این حمایت نشانگر این است که مخالفت‌ها با وزیر ارشاد به موضوعات جزئی و برخی گروه‌های خاص محدود می‌شود.»

 نکو عملکرد وزیر ارشاد در مدت ریاست این وزارتخانه را قابل تقدیر دانسته و گفت: من فکر می‌کنم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون عملکرد مثبت و قابل دفاعی را ارائه داده‌اند با توجه به حجم کم اعتبارات این وزارتخانه عملکرد وی در این مدت مثبت بوده و تقدیر اکثریت نمایندگان نیز نشان می‌دهد مقبولیت آقای جنتی در مجلس رو به افزایش است.

وی افزود: اگر اکثریت مجلس با وزیر ارشاد زاویه داشتند هرگز این بیانیه را امضا نمی‌کردند.

نکو درباره ریشه مخالفت برخی گروه‌های تندرو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «آقای جنتی به نیازهای عمومی جامعه به‌خصوص در بخش فرهنگی آگاه بوده و انتظارات و نیازهای جامعه را شناخته و آن‌ها را درک می‌کنند. در این میان عده‌ای هستند که بنا به دلایل گوناگون از جمله منافع سیاسی و حزبی با عینک خودشان مسائل جامعه را ارزیابی می‌کنند و توقعات را می‌بینند. بنابراین ریشه برخی اختلاف‌ها را باید در تفاوت دیدگاه‌های این دو طیف بررسی کرد.»

 نکو افزود: «با توجه به این شرایط نمی‌توان از وزیر ارشاد انتظار داشت که تنها رضایت یک گروه را در نظر گرفته و انتظارات جامعه را درنظر نگیرد. به نظر من آقای وزیر در این مدت از جامعه پیام‌های مثبتی دریافت کرده‌اند.»

به گزارش آفتاب، اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با میزبانی کشور ایران و با حضور وزرای اطلاع‌رسانی و سفیران برخی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد. "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری و مشارکت کشورهای اسلامی و دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی و تمامی دست‌اندرکاران این اجلاس قدردانی کرده و گفته است: «به طور مجموع مباحث مطرح شده در این اجلاس و قطعنامه‌های 9 گانه تصویب شده از سوی اعضای این دوره از اجلاس زمینه مناسبی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری و نشان‌دادن چهره واقعی اسلام در جوامع بشری است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین