کد خبر: ۲۷۵۶۸۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
در واکنش به اظهارات اخیر مشایی درباره کناره‌گیری از سیاست

عضو جبهه پایداری: ما به احمد‌ی‌نژاد نه فحش می‌دهیم و نه دعوا می‌کنیم

عضو جببه پایداری در واکنش به اظهارات اخیر اسفندیار مشایی مبنی بر کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی به خبرنگار آفتاب می‌گوید: بعضی از رسانه‌های اصلاح‌طلب دوست ندارند و می‌خواهند ما به احمدی‌نژاد فحش بدهیم. نه ما فحش نمی‌دهیم، دعوا هم نمی‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: اخیراً یکی از سایت‌های نزدیک به احمدی‌نژاد با انتشار خبری در مورد اسفندیار رحیم مشایی، نوشته بود: اسفندیار رحیم مشایی روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از حامیان احمدی‌نژاد اظهار داشته است‌: در یکسال اخیر برای ایجاد انسجام میان احمدی نژادی ها برای همیشه از سیاست کنار کشیدم.

به گزارش آفتاب خبرها نشان می‌دهد حلقه افراد نزدیک به احمدی‌نژاد بار دیگر به رسانه‌ها بازگشته‌اند. بعد از مدت‌ها سکوت احمدی‌نژاد و حلقه اول نزدیک به او، مشایی در واکنش به انتقاد از حضور در حلقه نزدیکان، اعلام کناره‌گیری کرده است. در ماه‌های گذشته بسیاری از دوستان قدیمی احمدی‌نژاد از جمله برادر وی گفته بودند تا زمانی که مشایی در کنار احمدی‌نژاد حضور دارد از او حمایت نخواهند کرد.

برخی این صحبت‌های مشایی را به دلیل زمینه‌سازی احمدی‌نژاد و حلقه نزدیک به او موصوف به حلقه انحرافی برای ورود به انتخابات سال آینده مجلس و جذب برخی جریانات اصولگرا همچون جبهه پایداری عنوان کرده‌اند. اما مجید متقی‌فر، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به کل منکر ارتباط احمدی‌نژاد با پایداری می‌شود. وی در گفت‌وگو با «آفتاب» این صحبت‌ها را نوعی بازی می‌داند و عنوان می‌کند: ما مسئول گفته‌های کسی نیستیم. جبهه پایداری یک جریان گفتمانی است و هیچ ارتباطی به این بازی‌های سیاسی ندارد.

در ادامه گفت‌وگوی «آفتاب» با مجید متقی‌فر، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری را می‌خوانید:
 
مشایی اعلام کرده است که اگر حزب اللهی‌ها و جبهه پایداری به‌خاطر حضور من از آقای احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنند، من از سیاست کناره‌گیری می‌کنم. نظر شما درباره این صحبت چیست؟
 
جبهه پایداری چه ربطی به آقای احمدی‌نژاد دارد. ما که مسئول گفته‌های ایشان نیستیم. ایشان خود مسئول اظهاراتی که عنوان می‌کند است. جبهه پایداری هیچ ارتباطی به این افراد ندارد.
 
این امکان وجود دارد که با کنار رفتن مشایی، بار دیگر جبهه پایداری از احمدی‌نژاد حمایت کند؟

جبهه پایداری یک جریان گفتمانی است و هیچ ارتباطی به این بازی‌های سیاسی ندارد. این‌ها کارهای سیاسی است. این صحبت‌ها درست نیست. ما هر کسی که خط ولایت، وفاداری به نظام، اهداف و آرمان‌های نظام و گفتمان امام و رهبری را پیگیری می‌کند، چه با ما باشد، چه با ما نباشد، آن را پایداری می‌دانیم. این خط ماست؛ کسانی که استکبارستیز هستند و با ادبیات امام با امریکا برخورد می‌کنند. اگر کسی با این ادبیات جلو نرود ما برای صیانت از تفکر امام مجبور هستیم آن را نقد کنیم. هر کسی می‌خواهد باشد. همه حرف ما همین است. هر چند که بعضی از رسانه‌های اصلاح‌طلب دوست ندارند و می‌خواهند ما به احمدی‌نژاد فحش بدهیم. نه ما فحش نمی‌دهیم، دعوا هم نمی‌کنیم. انقلاب شده و هزارن شهید داده‌ایم تا اسلام حاکم شود. اسلام هم در ادبیات امام و رهبری شاخص است، باید همان آرمان‌ها تعقیب شود و در مقابل دشمن هم عقب‌نشینی نشود. همین بلایی که سر نفت آورده‌اند کار نرمش قهرمانانه دوستان شما است. چه فرقی می‌کند در آن زمان آنها خراب کردند و حالا اینها.
 
فکر می‌کنید احمدی‌نژاد دوباره به عرصه سیاسی وارد می‌شود؟
 
ما به احمدی‌نژاد کاری نداریم. شاخص ما همین است هر کسی که در این باب قرار بگیرد، چه او را بشناسیم چه نه، قبولش داریم.
 
 پس فکر می‌کنید صحبت‌های مشایی سیاسی است؟
 
 بله اینها کلا چهره‌های سیاسی هستند. چهره‌های سیاسی زمان و مقتضی حال را می‌بینند.
 
در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد بارها از مشایی خواسته شد تا کناره‌گیری کند و بسیاری به دلیل حضور او در کنار احمدی‌نژاد دیگر از دولت او حمایت نکردند. به نظر شما کناره‌گیری در این زمان و یک سال قبل از انتخابات به چه دلیل است؟
 
هر کسی که با شخص‌محوری جلو می‌رود این خود نشانه انحراف در او است. مسئله شخص نیست. مسئله مکتب، دین، آرمان و انقلاب است. ما به شخص‌محوری کاری نداریم. ممکن است فردا یک مشایی دیگر پیدا شود آن را چه کار کنیم. هر کسی از ملاک‌هایی که مطرح کردیم منحرف شد دیگر نباید مورد حمایت قرار گیرد. به هر حال اینها هم کارهایی کردند که با اصول مخالف بود. جبهه پایداری در زیر لوای آنها، تشکیل شد اما خود سیاست‌هایی را پیش گرفتند که به خط امام و رهبری نمی‌خورد. اگر بیانیه‌ها را بررسی کنید می‌بینید که ما گفتیم نه اصلاح‌طلبانی که با امام و رهبری ستیز دارند و نه اینها.
 
 با وجود کناره‌گیری مشایی هم به عنوان کسی که جزء جریان انحرافی شناخته می‌شود باز از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنید؟
 
ما نمی‌دانیم این آقا به چه شکلی کناره‌گیری کرده است. باید ابتدا ببینیم این فرد در آینده چه می‌کند. آیا این حرف واقعی است یا تبلیغاتی ما که نمی‌دانیم.
 
شما فکر کنید این صحبت‌ها واقعی است؟
 
نه ما از هر کسی که با رهبری و امام زاویه داشته باشد حمایت نمی‌کنیم. هر کسی که کوچکترین انحرافی داشته باشد هر کسی می‌خواهد باشد. من نمی‌دانم که دلیل این صحبت‌ها چیست ما زمان خیلی زیادی است که با این آقا ارتباط و کاری به ایشان نداریم. در دایره بحث و فکر ما هم قرار نداشته است. قابل تفکر هم نیست. ایشان بعد از مدت‌ها اظهارنظری کرده به حال خود رهایش کنید تا فراموش شود، این بهتر است. این افراد تمایل به مطرح‌شدن دارند اگر صحبت‌هایشان را تکرار کنید به آنها کمک کرده‌اید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
محک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
6
67
باید هم فحش ندید. دست‌پخت خودتونه.شما فعلا به ... مردم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
6
51
بالاخره از ... شما هم حرف درستی درآمد. نباید به این اقا(مشائی واحمدی وحتی شما) اهمیتی داد چو نفکر می‌کنید....هستید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
10
45
ولی ملت ایران نه از شما میگذرند و نه از ... احمدی نژاد. ...به همفکرانتان باج داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
5
44
خداوندا فرموده‌ای هرگز بندگان راستین خودم را تنها نخواهم گذاشت و پیروزی حتمی از آن حق و حقیقت است. پس به حق همه حقانیتت به رئیس‌جمهور محترممان جناب آقای دکتر روحانی کمک بفرما که بتواند انشاءا. . . تا آخر مقابل کفر و ظلم و دروغ و نفاق و ریا و . . . بایستد. الهی آمین
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
4
35
ما فراموش نمی کنیم که پدر معنوی جبهه پایداری در مورد احمدی نژاد چه گفت ، حالا هم این دعوای احمدی نژاد و جبهه پایداری زرگری است ، احمدی نژاد قصد داشت در سال 92 منتقد خودش شود و اپوزیسیون خودش باشد و دوباره خودش رای بیارود که پروژه اش شکست خورد ، حالا هم قصد دارن دو گروه موازی درست کنند ، تا ضعف های دولت احمدی نژاد برایشان ضد تبلیغ نباشد!
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
22
6
میزان رای ملت هست بعدا حرف و حدیث نباشه...
وعده ملت در صورت اومدن احمدی نژاد حرف من و امثال من پای صندوقهای رای...بتازید چرخ روزگار هم میچرخه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین