کد خبر: ۲۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
انتقاد هیلاری کلینتون از گزارش شکنجه‌های سیا؛

با استفاده از نام آمریکا شکنجه‌های بسیاری شده است

کلینتون گفت: «کندی به تمامی ما چه خواهد گفت، وقتی که صداقت و درستی در دولت و قوانین ما گم شده است؛ در حالی که برای سرکوب مردم از نیروهای بسیار زیادی استفاده کرده‌ایم و با استفاده از نام کشور ما از شکنجه‌های غیرانسانی بسیار زیادی شده است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: هیلاری کلینتون اعلام کرد از اینکه در اجرائی‌شدن قانون "ممنوعیت شکنجه و بازجوئی خشونت‌آمیز" نقشی داشته است، خوشحال و مفتخر است. او همچنین گفته است که آمریکا باید تلاش کند تا در هیچ شکنجه‌ای در هیج‌جای دنیا نقش نداشته باشد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، کلینتون پس از دریافت جایزه‌ای از مرکز رابرت اف. کندی برای فعالیت‌های عدالت‌خواهانه و حقوق بشر در نیویورک، درباره اهمیت اقدامات کشور بر اساس ارزش‌های ملی سخنرانی کرد.

کلینتون در طی این سخنرانی اعلام کرد: «امروز ما می‌توانیم با صدایی رسا و واضح اعلام کنیم که ایالات متحده آمریکا هرگز نباید مرتکب عمل شکنجه شود، یا حتی از آن چشم‌پوشی کند.» او خطاب به حضار مراسم گفت: «این باید کاملا به عنوان یک ماده در سیاست و قانون لحاظ شود و شامل تعهدات بین‌المللی نیز شود.»

پس از افشاشدن گزارش شکنجه‌های سازمان سیا، این اولین بار است که کلینتون در برابر آن، موضع منتقدانه خود را بیان می‌کند.

کلینتون گفت: «اتفاقات اخیر در دنیا، مانند کشتار عظیم کودکان در پاکستان و گروگان‌گیری در استرالیا باید ما را در قبال ارزش‌هایمان مصمم‌تر کند؛ ارزش‌هایی که سبب تمایز ما از دشمنانمان می‌شوند.» وی افزود: «کندی که در سال 1968 ترور شد، موافق امن نگه‌داشتن آمریکا از تروریسم، خشونت و جرائم بدون استفاده است. شکنجه و یا نیروهای غیرضروری و یا حبس خانگی بیش‌ از‌ اندازه، وجود دارد.»

کلینتون بانوی اول سابق آمریکا، سناتور نیویورک و وزیر امور خارجه، به‌نظر می‌رسد به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد. کلینتون همچنین به تظاهرات اخیر درباره خشونت داخلی و خشونت خانگی که در سراسر آمریکا برگزار شده است، اشاره کرد و افزود: «بله زندگی سیاهان برای ما اهمیت دارد.» این جمله پاسخی بود به سرود دسته‌جمعی که تظاهرکنندگان در سراسر کشور در اعتراض به رای هیت منصفه به اقدام افسر پلیس، خوانده بودند.

وی اظهار کرد: «تصور می‌کنم کندی به ما خواهد گفت که هزاران آمریکایی در خیابان‌های کشور جهت عدالت برای همه و مادرانی که پسران خود را از دست داده‌اند، راه‌پیمائی می‌کنند.»

کلینتون گفت: «کندی به تمامی ما چه خواهد گفت، وقتی که صداقت و درستی در دولت و قوانین ما گم شده است؛ در حالی که برای سرکوب مردم از نیروهای بسیار زیاد استفاده کرده‌ایم و با استفاده از نام کشور ما از شکنجه‌های غیرانسانی بسیار زیادی شده است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین