کد خبر: ۲۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما در گفت‌وگو با «آفتاب»:

فارابی به بازتعریف مجدد نیاز دارد/ قهرم را با جشنواره می‌شکنم

احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «به‌نظر من رفتن یا آمدن مدیری در فارابی مسئله زیادی را تغییر نمی‌دهد. بعد از آقای سید محمد بهشتی که در سال 1373 مدیریت فارابی را برعهده داشتند، مدیران بعدی نتوانستند مقامات بالاتر را متقاعد کنند تا نقش محوری این سازمان در حمایت از تولیدات سینمایی روشن و مشخص شود. بنابراین باید از تغییرات استقبال کرد و به بازنگری و بازتعریف اهداف این موسسه بیشتر فکر کرد.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما معتقد است بنیاد فارابی برای یافتن جایگاه خود نیاز به بازتعریف مجدد دارد. این منتقد سینما بر این باور است که برای اینکه فارابی بتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند باید برخی ساختارها از ابتدا تعریف شوند.

به گزارش آفتاب، تغییرات در بنیاد فارابی موضوعی است که حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز به آن اشاره کرده است. ایوبی به‌تازگی به این تغییر اشاره کرده و گفته است: «اولویت ما بازنگری در ساختار و سازمان موسسات سینمایی است و به همین دلیل با گذشت سه دهه از فعالیت فارابی لازم بود در بخشی از ماموریت‌های این بنیاد نیز تغییراتی اعمال شود. تغییر مدیریت بنیاد فارابی نیز با رفتن محمدرضا جعفری‌جلوه و آمدن رمضانعلی حیدری خودش را بیشتر نشان داده است.

احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما از زاویه دیگری به این ماجرا نگاه کرده و به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «به‌نظر من رفتن یا آمدن مدیری در فارابی مسئله زیادی را تغییر نمی‌دهد. بعد از آقای سید محمد بهشتی که در سال 1373 مدیریت فارابی را برعهده داشتند، مدیران بعدی نتوانستند مقامات بالاتر را متقاعد کنند تا نقش محوری این سازمان در حمایت از تولیدات سینمایی روشن و مشخص شود. بنابراین باید از تغییرات استقبال کرد و به بازنگری و بازتعریف اهداف این موسسه بیشتر فکر کرد.» 

طالبی‌نژاد افزود: «مکانیزم و معیار حمایت از فیلم‌ها در بنیاد فارابی هنوز برای من واضح نیست و بنابراین من نمی‌توانم درباره آن‌ها قضاوت کنم. ولی به‌نظرم بازنگری‌های اساسی در تعریف، جایگا و اهداف این موسسه اهمیت بیشتری دارد.»

طالبی‌نژاد در ادامه درباره جشنواره فجر نیز گفت: «من 5، 6 سال است که به‌دلیل برخی مسائل و شرایط پیرامونی سینمای ایران به جشنواره فجر نمی‌رفتم اما امسال روند مثبتی را احساس می‌کنم و به جشنواره فجر خواهم رفت.»

به گزارش آفتاب، با وجود ابراز نارضایتی محمد رضا جعفری‌جلوه از تغییرات در بنیاد فارابی، ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره ضرورت تغییرات در این سازمان گفته است: «همیشه در مقابل تغییرات مقاومت ایجاد می‌شود ولی منتقدان و اهالی سینما انصاف به خرج دهند و بدانند در بسیاری موارد این تغییرات لازم و ضروری است. مدیریت سینمای ما باید به‌روز شود، از سنت‌های گذشته فاصله بگیرد و نکته مهم این است که در جریان این تغییرات شان و جایگاه همه کارمندان فارابی حفظ می‌شود و لطمه نمی‌بینند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین