کد خبر: ۲۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

رفيعی: به سربازی برای ايران افتخار می‌کنم

بازيکني که بعداز سال‌ها تلاش توانست نظر مربيان تيم ملي را به خود جلب کند، حالا ممکن است شانس همراهي تيم ملي در جام ملتهاي آسيا را از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سروش رفیعی بازیکن مستعد فولاد خوزستان به خاطر مشکلی که برای کارت معافیت سربازی اش به وجود آمده، شاید نتواند تیم ملی را همراهی کند. این بازیکن فولاد حرفهای زیادی از روزهای گذشته دارد که در گفتگو با " ورزش سه " بازگو می کند.

اخبار زیادی در باره تو منتشر می شود، اما از خودت خبری نیست؟
بله، متاسفانه اخبار زیادی از وضعیت من منتشر می شود که روح من هم از آنها خبر ندارد، امیدوارم این حواشی کم شود و من بتوانم با تمام قوا در خدمت تیمم باشم.

یعنی در این مدت صحبتی با رسانه ها نداشتی؟
نه، من مصاحبه ای انجام ندادم و بنا هم نداشتم حرف بزنم اما ...

اما چه؟ یعنی از این همه خبر و گزارش که درباره تو منتشر شده اطلاع نداشتی؟
متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از خبرگزاری ها و روزنامه ها تلاش دارند، با حفظ رسالت مقدس رسانه ای، حقایق را منتشر کنند. برخی از رسانه های زرد در طول مدت گذشته، هر چه توانستند نوشتند و حواشی زیادی برای من ایجاد کردند.

پس خودت بگو، وضعیت خدمت سربازی ات و باطل شدن معافیت تو به کجا کشید؟
از روزی که قرار شد دوباره پرونده من بررسی شود، اطمینان داشتم که مشکلی برای معافیت من پیش نمی آید. برای همین با اطمینان در روزهای اول یکی دو صحبت مختصر کردم و گفتم که کارتم مشکلی ندارد و به یاری خدا می توانم برای تیم ملی و فولاد به میدان بروم.

اما کارت تو هم مثل خیلی از بازیکنان دیگر باطل اعلام شد!
بله، درست است. هر چند معتقدم که کارتم مشکلی نداشت اما با احترام به قوانین کشور و مسئولان، در طول این مدت تلاش کردم با ارائه مدارکی، ثابت کنم دروغ نگفتم و هنوز هم معتقدم کارتم مشکلی ندارد.

اما یک سازمان مرتبط و رسمی کارت تو را باطل کرده است؟
من به نظر آنها احترام می گذارم و بر همین اساس هیچ گاه مخالف صحبت های آنها، حرفی نزدم و تلاش کردم ثابت کنم گناهی مرتکب نشده ام اما شاید اشتباهی صورت گرفته باشد.

موضوع تو باعث شد تا برخی مسئولان هم واکنش هایی داشته باشند؟
همانطور که گفتم متاسفانه برخی از رسانه ها، هر چه دلشان خواست نوشتند و گاهی اطلاعات غلطی را منتشر کردند که هیچ کدام واقعیت نداشت و همین باعث شد تا دلخوری هایی پیش بیاید اما به خدا قسم من در این کار هیچ نقشی نداشتم و نه تنها ادعایی ندارم بلکه حرف و قول مسئولان را برای خودم حجت می دانم و حاضر به عمل به آنها هستم.

یعنی ابایی از رفتن به سربازی نداری؟
چه ابایی داشته باشم؟ من هیچ تفاوتی با بقیه جوانان ایران ندارم و هیچ گاه از زیر بار مسئولیت هایم شانه خالی نکرده ام. من هر جا باشم سرباز ایران هستم و با توجه به سختی هایی که در زندگی شخصی کشیده ام به خوبی هموطنانم را درک می کنم. اگر مسئولان تشخیص بدهند حقی برای معافیت ندارم، هیچ حرفی نمی زنم و در برابر قانون متواضع هستم. فکر می کنم عده ای آگاهانه و یا ناآگاهانه تلاش کردند این طور وانمود کنند که من به عنوان یک فوتبالیست علاقه ای به خدمت در کشورم ندارم اما همین جا می گویم که تحت هر شرایطی سرباز این مملکت هستم و به آن افتخار می کنم ، چرا که هیچ تفاوتی با سایر جوانان کشورم ندارم.

با این اوصاف تیم ملی را هم از دست می دهی؟
اولا باید بگویم که برای رسیدن به اینجا نه تنها خودم، بلکه پدر و مادرم مثل همه پدر و مادرهای دیگر زحمات زیادی کشیدند و این زحمات حالا به ثمر نشسته است . خیلی دوست دارم که بتوانم به عنوان یک سرباز در تیم ملی و درخدمت مردم کشورم باشم و برای شادی آنها تلاش کنم. اما اگر تشخیص مسئولان این باشد که باید سربازی بروم، به این سربازی افتخار می کنم و با جان و دل می پذیرم.

اما ظاهراً تلاش می شود، حضور تو و چند بازیکن دیگر در تیم ملی محقق شود؟
من هم این خواهش را از مسئولان دارم اما فکر می کنم متاسفانه رفتار برخی از بازیکنان قابل توجیه نیست و نگرش های بدی ایجاد شده که دست مسئولان را هم بسته است. امیدوارم این مشکل هم حل شود.

چقدر امیدوار هستی مشکلت حل شود؟
مدارک جدیدی به مسئولان ارائه کردم و امیدوارم این موضوع پایان خوشی برای من ، پدر و مادرم داشته باشد. در این مدت خودم و خانواده ام خیلی اذیت شدند، با این وجود توکل من به خدا و عنایت مسئولان است که بتوانم از زحمات زیادی که کشیدم برای شادی دل مردم استفاده کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین