کد خبر: ۲۷۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

منطق حصر موسوی و کروبی از نظر نماینده ولی فقیه در بسیج/ تلاش برای رفع حصر باید پنهانی باشد

نماینده ولی فقیه در بسیج درباره تلاش‌های دولت روحانی برای رفع حصر با اشاره به این‌که "موضوع رفع حصر ساز و کار امنیتی خاص خودش را دارد" می‌گوید: مراکز قانونی در نظام تصمیم به حصر این افراد گرفته اند و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی و همان مراکزی که تصمیم به حصر این افراد گرفته اند همان مراکز هم اختیار رفع حصر این افراد را دارند. پس موضوع حصر تا کی ادامه پیدا کند این به تشخیص آن مجموعه‌ای است که به اختیار قانون این امر را برعهده دارد و هر زمانی که آن‌ها تصمیم گرفتند چون تصویب‌شان باید به تایید رهبر انقلاب برسد برای مردم ایران هم متاع است و مشکلی نیست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه در موضوع حصر عده‌ای خود را دلسوزتر از رهبری نشان ندهند، گفت: حصر سران فتنه مطابق با عقل سیاسی و منطق اجتماعی است.
 
به گزارش خرداد، حجت الاسلام تویسرکانی در گفت‌وگو با سایت بسیج‌پرس، با اشاره به اینکه بسیج بیشترین خسارت را در حوادث سال 88 متحمل شد گفت: روشنگری، همکاری با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، حمایت از نیروی انتظامی و محافظت از اماکن بسیج از جمله مهم ترین وظایف بسیج در فتنه 88 بود. 
 
بنابر گزارش سایت بسیج‌پرس؛ وی معتقد است که موسوی و کروبی با خارج از کشور در ارتباط بودند و می‌افزاید: حصر سران فتنه مطابق با عقل سیاسی و منطق اجتماعی است و تاکید می کند که در این رابطه عده‌ای نباید خودشان را دلسوزتر از نظام و رهبری نشان دهند.
 
تویسرکانی معتقد است: پیرامون فتنه سال 88 دو نگاه وجود دارد؛ نگاه اول این است که اتفاقات سال 88 اتفاقات سطحی و یک اختلاف خانوادگی مانند اینکه در یک خانواده ای 2 برادر، پدر و پسری با هم دعوا می کنند و اختلاف به وجود می آید و بعد هم یک کسی می آید و بین این ها یک صلحی را برقرار می کند و موضوع هم تمام شده و به فراموشی سپرده می شود است، برخی چنین برداشتی از حوادث سال 88 دارند و به همین دلیل خیلی تلاش می کنند این حادثه را با کدخدا منشی و کتمان حل کنند. البته در این میان عده ای نادان هستند که از سر دلسوزی این چنین برداشتی دارند اما عده ای مغرض هستند و با وجود اینکه پشت پرده مطلب را می دانند، خودشان را نسبت به علم شان دچار یک خودفریبی می کنند و بر خلاف آن اعتقادی که دارند به خاطر منافع سیاسی سخنرانی می کنند و این برداشت را گسترش می دهند و مشکل اصلی ما گروه دوم هستند. اما نگاه دوم این است که اتفاقات سال 88 حوادثی بوده که به حق نام آن را باید فتنه گذاشت. اصلاً نامگذاری آن حوادث به فتنه به نظرم یکی از بهترین هوشمندی‌هایی بوده که حضرت امام خامنه‌ای انجام داده و با این نامگذاری توانستند عمق موضوع را به دیگران نشان دهند. یعنی با همین کلمه فتنه به همگان می فهمانند که موضوع از چه قرار است و قرار بوده چه اتفاقی بیفتد. این نشان می دهد که حضرت آقا دقیق موضوع را رصد کردند و نامگذاری دقیق صورت گرفته و با این نامگذاری، ایشان چشم فتنه را کور کردند. به همین دلیل است که خیلی ها از کلمه فتنه استفاده نمی کنند و از به کار بردن این کلمه ابا دارند. اخیراً دیدم یکی از این آقایان گفته من اصلاً موضوع فتنه را نمی شناسم، فتنه چیست؟! لذا فتنه سال 88 یک طرح ریزی از قبل شده ای بود در جهت براندازی نظام در حوزه تهدید نرم که حالا شما وقتی که وارد آن دوران بشوید مثلاً همان پرچم سبز رنگی که آن ها انتخاب کردند، نوع آمدن افراد به صحنه انتخابات، نوع شعارها، نوع جلسات انتخاباتی و همایش هایی که برگزار می کردند حکایت از یک انتخابات ریاست جمهوری نبود بلکه حکایت از یک براندازی داشت. براندازی ای که هم به دنبال از بین بردن اسلامیت نظام و هم به دنبال از بین بردن جمهوریت آن بود.
 
حجت الاسلام تویسرکانی می‌گوید: قطعاً بدنه فعال در عرصه انتخابات و همچنین در جریان فتنه ناخواسته در این مسیر قرار گرفتند. حالا بدنه دانشجویی، بدنه غیر دانشجویی این جریان، این‌ها عامداً در این جریان قرار نگرفتند بلکه آن ها را آوردند و پیاده نظام بودند و می توان گفت از آن ها سو استفاده شد. به همین دلیل خیلی از این افراد بعد از حوادث سال 88 برگشتند، خیلی از کسانی که در حماسه 9 دی شرکت کردند افرادی بودند که به میر حسین و کروبی رای دادند، یعنی این هایی که در 9 دی شرکت کردند فقط طرفداران احمدی نژاد نبودند بلکه طرفداران نظام بودند. 
 
وی با بیان اینکه "سال 88 موضوع دعوای بین احمدی نژاد و موسوی نبود، براندازی نظام هدف اصلی بود. یک طرف جبهه کفر و شرک و نفاق قرار داشت و یک طرف جبهه ولایت و خیلی روشن بود که 9 دی آمد کار را یکسره کرد، مدعی شد: سران جریان فتنه قطعاً در ارتباط با دستگاه های خارجی بودند و اسنادش هم موجود است و اخیراً آقای شریعتمداری در دانشگاه تهران اسناد این ارتباط را افشا کردند؛ هر چند اینهایی که دم از دانستن حق مردم است می زنند اجازه ندادند سخنرانی ایشان در یک فضای آرام صورت بگیرد و او را متهم کردند به هر آن چیزی که خودشان شایسته اش هستند.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به نقش بسیج در حوادث سال 88، تصریح کرد: نقش اول نقش تبیینی بود و بسیج حوادث را برای مردم تبیین می کرد، یعنی نیروها و خواص و نخبگان بسیجی در همایش ها و جلسات مختلف مسائل را برای مردم تبیین کرده و به روشنگری می پرداختند. رسالت دوم بسیج همکاری با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بود که سرنخ‌های جاسوسی و ارتباط با بیگانگان و رفتارهای حزبی در حوزه براندازی را شناسایی کرد. الحمدالله رصد اطلاعاتی بسیج خیلی به مسئولین برای افشا و مهار جریان برانداز کمک کرد. نقش سومی که بسیج داشت حمایت از نیروی انتظامی در برخورد با شورش‌های خیابانی و برخورد با وحشی‌گری‌هایی بود که بیشتر در تهران رخ داد. زیرا از نظر ضوابط و مقررات بسیج حامی، پشتیبان و معین نیروی انتظامی است و در مواقع خاص اگر نیروی انتظامی تشخیص بدهد یک جایی یک اتفاقی افتاده که به تنهایی نمی تواند آن موضوع را مهار کند تقاضای کمک می کند و آن موقع سپاه و بسیج به عنوان معین وارد عمل می شوند. نقش چهارمی که بسیجی ها در حوادث فتنه 88 داشتند حفاظت از اماکن خودشان بود. می‌دانید یکی از مظلومیت های بسیج این بود که شاید بیشترین آسیب در این حوادث خیابانی و آشوب ها و وحشیگری ها به بسیج وارد شد و به پایگاه بسیج حمله کردند و بسیجی ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و متاسفانه در حوادث این چنینی از نیروهای بسیج توسط همین عناصری که همیشه دم از آزادی و مدنیت می‌زنند به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.
 
وی درباره تلاش‌های دولت روحانی برای رفع حصر نیز با اشاره به این‌که "موضوع رفع حصر ساز و کار امنیتی خاص خودش را دارد" می‌گوید: مراکز قانونی در نظام تصمیم به حصر این افراد گرفته اند و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی و همان مراکزی که تصمیم به حصر این افراد گرفته اند همان مراکز هم اختیار رفع حصر این افراد را دارند. پس موضوع حصر تا کی ادامه پیدا کند این به تشخیص آن مجموعه‌ای است که به اختیار قانون این امر را برعهده دارد و هر زمانی که آن‌ها تصمیم گرفتند چون تصویب‌شان باید به تایید رهبر انقلاب برسد برای مردم ایران هم متاع است و مشکلی نیست. ما نمی خواهیم با برخوردهای غیرعقلانی و تعصب های جاهلانه با این موضوع برخورد کنیم، ما با این موضوع  با عقلانیت و منطق برخورد می کنیم و همچنان که حصر امروز این افراد مطابق با عقل سیاسی و منطق اجتماعی است. البته در این رابطه عده‌ای نباید خودشان را دلسوزتر از نظام و رهبری نشان دهند. تلاش هایی که افرادی امثال آقای مطهری انجام می‌دهند به پیچیده‌شدن موضوع می‌انجامد و به حل موضوع کمک نمی‌کند بلکه اگر قرار باشد تلاشی در این موضوع صورت بگیرد باید پنهان بوده و مطابق با عقل و تجربه گذشته باشد و با جنجال و فضاسازی و مظلوم‌نمایی که رفتارهای غیرعقلانی است راه به جایی نمی‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین