کد خبر: ۲۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

بالا گرفتن درگیری‌ها در لیبی با بیش از 45 کشته

منابع نظامی لیبیایی از بالاگرفتن درگیری میان ارتش و شبه نظامیان مخالف و کشته شدن بیش از 45 تن از دو طرف خبر داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شدت این درگیری‌ها در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و در آن بیش 20 نظامی ارتش لیبی کشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش، درگیری‌ها زمانی آغاز شد که پبه نظامیان موسوم به "فجر لیبی" به طور ناگهانی حملاتی را علیه مواضع نیروهای دولتی انجام دادند که هدف از آن سیطر بر مناطق نفت خیز و بنادر نفتی لیبی بود.

نیروهای موسوم به فجر لیبی بیش از یک ماه است که تلاش دارند منطقه هلال نفتی لیبی که شامل انبارهای بزرگ نفت، پالایشگاه‌ها و اسکله‌های صادرات نفت و مشتقات آن در لیبی می‌شود را به کنترل خود درآورند و در این راستا با نیروهای دولتی درگیر شده‌اند.

در تنش‌های 24 ساعت گذشته یک انبار نفت لیبی به آتش کشیده شد و دود غلیظی منطقه را در بر گرفت. این کار توسط مخالفان و با شلیک موشک از قایق‌های گروه فجر لیبی انجام شد.

بنا به گفته مسئولان لیبیایی، در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی نیز گروه‌های تندرو اقدام به حمله به منازل شهروندان کردند که در این اقدام انتقامی 20 تن کشته شدند.

گفته می‌شود داعش نیز در شهر بنغازی فعال شده و تصاویری از ترور افراد در این شهر را بر روی پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به خود قرار داده است که زنگ خطری برای لیبیایی‌ها محسوب می‌شود.

ارتش لیبی که از نیروهای وفادار به خلیفه حفتر، سرلشکر سابق ارتش رژیم معمر قذافی تشکیل شده، از پارلمان منتخب حمایت می‌کند و بیش از سه ماه است عملیات گسترده‌ای را برای سرکوب شبه نظامیان اسلام گرای افراطی از جمله فجر لیبی آغاز کرده است.

شبه نظامیان افراطی که پیشتر از انقلابیون لیبی و از نیروهایی بودند که به سرنگونی قذافی کمک کردند هم اکنون با برداشتن سلاح علیه کابینه منتخب برخی شهرهای مهم از جمله بنغازی و بخش‌هایی از طرابلس پایتخت را در کنترل خود دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین