کد خبر: ۲۷۷۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

فوتبالیست‌ها ثروتمندترین هستند

به منظور افزایش حسن رقابت و هیجان انگیزتر کردن مسابقات مختلف ورزشی برای ورزشکاران برتر جوایز نقدی ویژه‌ای در نظر گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، ورزشکاران در سطح حرفه‌ای و آنانکه رشته ورزشی خود را به شکل قهرمانی دنبال می‌کنند تمام اوقات زندگی را به تمرین سخت و فشرده مشغول هستند و نمی‌توانند مانند مردم عادی دارای شغل یا حرفه‌ای برای کسب درآمد باشند بخش اصلی در آمدهای آنان از راه شرکت در مسابقات بین‌المللی و دریافت جایزه نقدی آنان برای فرد قهرمان تامین می شود.

از دیگر دلایل اصلی تعیین جوایزی نقدی بالا برای قهرمانان در هر مسابقه ورزشی ایجاد حس رقابت بیشتر میان شرکت کنندگان و کمک به هیجان‌انگیز کردن آن مسابقه است.

طبیعی است هر اندازه آن رشته ورزشی در میان مردم جهان محبوب‌تر باشد جایزه تعیین شده برای فرد قهرمان هم بیشتر می‌شود به عنوان مثال جایزه قهرمانی در فوتبال قابل مقایسه با ورزش اسکواش نیست.

در ادامه به 5 رقابت ورزشی بین‌المللی که دارای بالاترین پاداش نقدی قهرمانی هستند اشاره شده است:

1-فوتبال (47/38) میلیون دلار):
کنفدراسیون جهانی فوتبال فیفا مبلغ 47/38میلیون دلار را برای تیم قهرمان در بازیهای جام جهانی درنظر گرفته که به جایزه اعطا شده به قهرمان لیگ برتر انگلیس بسیار نزدیک است این جایزه باید بین تمامی اعضای تیم به صورت مساوی تقسیم شود.

2-کریکت (01/4 میلیون دلار):
این ورزش شباهت بسیار زیادی به فوتبال آمریکایی داشته و دارای یک تیم 11 نفره است قوانین بازی کریکت چگونگی راه یابی تیمهای برتر به مرحله نیمه نهایی و فینال بسیار پیچیده است اما هواداران زیادی را گرد خود جمع کرده است. جایزه تعیین شده برای قهرمان جام جهانی کریکت 01/4 میلیون دلار می‌باشد.

3- تنیس (05/3 میلیون دلار):
بی‌دلیل نیست که اکثرتنیسورهای مطرح جهان بسیار ثروتمند هستند آنان برخلاف فوتبال و کریکت این فرصت را دارند که در طول سال در 4 رقابت گرند اسلم مختلف شرکت کرده و در صورت قهرمانی 05/3 میلیون دلار جایزه دریافت کنند. البته لازم به ذکر است جوایز تعیین شده در بخش زنان کمتر از بخش مردان است در کنار مسابقات گرند اسلم رقابتهای فراوان دیگری هم در رشته ورزشی تنیس برگزار می‌شود که انان هم دارای جوایز در خور توجهی هستند.

4- گلف (76/1 میلیون دلار):
بیشترین جایزه نقدی مسابقات گلف به قهرمان رقابتهای تور pga استرالیا داده می شود درست است که قهرمان تور pga رقمی معادل 76/1 میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند اما جایزه در نظر گرفته شده برای مسابقات آزاد آمریکا هم کم نیست به قهرمان این رقابتها یک میلیون دلار جایزه اعطا می‌شود تایگر وودز گلف باز امریکایی دارایی رکورد بیشترین جوایز نقدی جمع‌آوری شده به واسطه قهرمانی‌های پیاپی است.

5- دوچرخه‌سواری ( 577 هزار و 96 دلار):
مهمترین رقابت دوچرخه سواری سال را می‌توان مسابقات توردوفرانس دانست هر چند رقابتهای کوهستان در ورزش دوچرخه‌سواری از هیجان بیشترین برخوردار است اما در بخش جاده این توردوفرانس است که با اختصاص بالاترین جایزه نقدی برای دوچرخه‌سواری قهرمان همه توجه را با خود معطوف کرده است. اولین دوره از مسابقات توردوفرانس در سال 1903 برگزار شد و جایزه ان هر سال در حال افزایش است می‌توان گفت: جایزه آن از سال ابتدایی تاکنون تا 60 برابر افزایش داشته است. لانس آرمسترانگ ‌آمریکایی با 7 قهرمانی در توردوفرانس پرافتخارترین دوچرخه‌سوار این رقابتها بود و جوایزی زیادی را از آن خود کرد اما پس از انکه مشخص شد وی در تمام این سالها از مواد غیر مجاز نیروزا استفاده کرده است نه تنها عناوین قهرمانی‌اش پس گرفته شد بلکه او را مجبور به برگرداندن تمامی جوایزی نقدی دریافتشده در آن سالها کردند. پس از آرمسترانگ، میگوئل ایندوراین از اسپانیا با 5 قهرمانی پرافتخارترین رکاب‌زن این مسابقات محسوب می‌شود البته با این تفاوت که او هرگز دوپینگ نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین