کد خبر: ۲۷۷۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸

اردوغان: اروپا به جای سرزنش ما، برای اسلام‌هراسی و نژادپرستی چاره‌جویی کند

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که اروپایی ها حق ندارند انگشت اتهام‌زنی و سرزنش را به سمت ترکیه بگیرند و بهتر است به جای این کار، برای نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این قاره چاره‌جویی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز به انتقاد اروپا از برخورد با یک روزنامه ترکیه‌ای واکنش نشان داد و گفت که اروپا باید به جای این اتهام‌زنی‌ها، به فکر مسائل داخلی خود باشد.

چندی پیش مأموران پلیس ترکیه به دفتر یکی از روزنامه‌های طرفدار «فتح‌الله گولن» معارض خارج‌نشین ترکیه‌ای هجوم بردند و آنها را بستند؛ اتحادیه اروپا هم که حامی«گولن» آمریکانشین است، از این اقدام انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان امروز در واکنش به این انتقادات گفت: «ما قربانیان اروپایی‌ها نیستیم، ما کشوری نیستیم که اروپا بتواند انگشت (اتهام) را به سمت ما بگیرد و و ما را سرزنش کند؛ اروپا باید راهی برای مشکل روزافزون اسلام‌هراسی و نژادپرستی (خود) پیدا کند.»

این سخنان رئیس‌جمهور ترکیه اشاره دارد به حمله چند روز پیش نژادپرستان نئونازی آلمانی به مسجدی در شهر «دورماگن» و نوشتن شعارهای ضداسلامی بر روی دیوارهای آن.

ترکیه سال‌هاست که خواستار پیوستن به اتحادیه اروپاست و حتی برای عملیاتی شدن این خواسته، وزارتی با همین نام تشکیل داده و قوانین جزایی خود را با قوانین مدنی اروپا تطابق داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین