کد خبر: ۲۷۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

شرایط متفاوت سرخابی‌ها در لیست تیم ملی

کارلوس کی‌روش در حالی اسامی تیم ملی را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا اعلام کرد که باشگاه پرسولیس نماینده‌ای در این لیست ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش باشگاه خبرنگاران، به رغم نظر کارشناسان فوتبال حضور نداشتن بازیکنان پرسپولیس در لیست تیم ملی بی سابقه بوده است و تا الان لیستی از تیم ملی نبوده که حتی یک بازیکن پرسپولیس هم در آن نباشد. 
 
 به هر حال در لیست تیم ملی جای دو بازیکن‌ خالی است اگر کی‌روش نتواند مهرداد پولادی و سروش رفیعی را در لیست نهایی‌اش قرار دهد آن وقت این احتمال وجود دارد که حداقل یک بازیکن پرسپولیس از جمله محمد نوری به تیم ملی دعوت کند. 
 
 تیم فوتبال استقلال برخلاف رقیبش پرسپولیس شش بازیکن در تیم ملی دارد که این موضوع نشان دهنده این است که کی روش به بازیکنان استقلال اعتماد ویژه‌ای دارد. 
 
به لیست تیم ملی از چند منظر دیگر‌ هم می‌توان نگاه کرد از جمله اینکه اسکلت تیم ملی همان تیمی است که در جام جهانی هم حضور داشت فقط چند بازیکن از جمله محسن فروزان، علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، وریا غفوری، مرتضی پور، علی گنجی، وحید امیری، امید ابراهیمی و سردار آزمون اضافه شدند به نظر می رسد کی روش فقط بازیکنان نیمکت نشین را تغییر داده است. 
 
به هر حال از ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی فقط پولادی و منتظری حضور ندارند که این موضوع هم قابل پیش بینی بود چرا که پولادی مشکل سربازی دارد و منتظری هم مصدوم است. 
 
همچنین با وجود چند بازیکن جوان از جمله علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، وریا غفوری، وحید ابراهیمی، امید ابراهیمی و مرتضی پورعلی گنجی در لیست تیم ملی ، میانگین سنی تیم ملی همچنان بالا است و این موضوع زنگ خطری برای فوتبال ایران به حساب می‌آید. 
 
از جمله ایراداتی که می‌توان به لیست کی روش گرفت نبود یک بازیکن بازیساز است چرا که هر سه هافبک دعوت شده به تیم ملی یعنی تیموریان، ابراهیمی و نکونام هافبک‌های دفاعی هستند و هیچکدام بازی‌ساز حرفه‌ای و تخصصی محسوب نمی‌شوند. 
 
به هر حال شاید کی روش مسعود شجاعی یا جهانبخش را به عنوان پلی میکر( بازیساز) در نظر گرفته باشد. بر این اساس عناصر دفاعی در خط خط هافبک زیاد هستند و این احتمال وجود دارد که کی روش تفکر محتاطانه‌اش را در جام ملتهای آسیا هم اجرا کند. 

مسئله دیگر مربوط به دفاع وسط تیم ملی است که با مصدومیت پژمان منتظری، سید جلال حسینی و امیر حسین صادقی می‌توانند در این لیست قرار بگیرند و عملاً تیم ملی در این لیست به جز این دو بازیکن  جایگزینی ندارد. 

این احتمال وجود دارد که کی روش از پورعلی گنجی هافبک دفاعی تیم نفت در لیست غیر تخصصی‌اش ( دفاع وسط) استفاده کند. به هر حال باید دید کی روش برای تکمیل لیست 23 نفره تیم ملی چه بازیکنانی را به این لیست اضافه می‌کند؟! 

گفتنی است، یکی از نکات عجیب لیست تیم ملی ، قرار گرفتن نام خسرو حیدری در بین مهاجمان است. به طور حتم کی روش برای این موضوع استدلال خاص خود را دارد که ما از آن اطلاعی نداریم. 

شایان ذکر است، تیم ملی فوتبال روز دوشنبه برای حضور در رقابتهای جام ملتهای آسیا راهی استرالیا می‌شود. باید دید تیم ملی بعد از چند سال ناکامی در جام ملتهای آسیا می‌تواند در این دوره هم به موفقیت برسد یا نه! 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین