کد خبر: ۲۷۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

در خلوت خود غذا بخورید، نه برای اینستاگرام

عکس گرفتن از چیزی که می خورید، ورودی آشکار به دنیای رقابت و مسابقه بدون مفهوم است. لطفا این کار را نکنید!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس اجتماعی: آن پرکینز نویسنده ارشد روزنامه گاردین، طی یادداشتی انتقادآمیز، قرار دادن عکس های غذا توسط کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام را نقد کرده است.

به گزارش آفتاب، او در این یاداشت نوشته است:با رشد روز افزون شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تنها غذا خوردن در رستوران ها برای انسان ها کافی به نظر نمی رسد. قرار دادن عکس های وعده های غذایی در اینستاگرام و اشتراک گذاشتن آنها با دوستان تبدیل به امری ضروری شده است. تا به آنجا که این مسئله به نوعی به یک مسابقه زیبائی منحرف تبدیل شده است و بیش از آنکه مزایای غذا خوردن و سلامتی برای انسان ها اهمیت داشته باشد، مهم شده است.

عکس گرفتن از چیزی که می خورید، ورودی آشکار به دنیای رقابت و مسابقه بدون مفهوم است. لطفا این کار را نکنید!

برای شروع باید بدانیم که گرفتن عکسی زیبا از غذا کاری بسیار سخت است. اغلب درعکس های تازه کارها غذا یا بیش از اندازه سفت به نظر می رسد یا شل. این به این خاطر است که برای گرفتن عکس از غذا نور کافی و مناسب ضروری تر است از نور فلاشی که دوربین های گوشی های هوشمند به آن مجهز هستند.

برخی از عکاس ها اطراف بشقاب غذا را با چند قطره آب تر می کنند تا حس تازگی و داغ بودن و تازه از فر بیرون آمدن غذا را منتقل کنند. منظور من از بیان این نکته این است که برای گرفتن عکسی زیبا از غذا به صرف داشتن یک تلفن موبایل نمی توان اقدام کرد. بلکه توجه، زمان و خلاقیت و تصورات نیز ضروری هستند.

یک تصویر از بشقاب غذا نمی تواند احساس و تجربه واقعی را منتقل کند. بگذارید که در خلوت خودتان غذا بخورید و از آن لذت ببرید. لذتی که بخش اعظم آن می تواند از همنشینی با همراهتان که احتمالا روبرویتان نشسته است و مشغول گپ زدن هستید نصیبتان می شود.

فراموش نکنیم که یک غذای خوب در ظاهر خوبش خلاصه نمی شود. بوی خوش غذا، طعم و مزه ی آن و موادی که برای تهیه و پخت آن به کار رفته اند یک غذای خوب را تولید می کنند. البته ظاهر مهم است به این دلیل که شما را مشتاق به خوردن غذا می کنند اما تنها نباید به آن اکتفا کرد تا در مسابقه ی اینستاگرام رقبای خود را شکست دهید.

و می دانید که " ما چیزی هستید که می خورید". بنابراین برای شخصیت و وجود خود ارزش بیشتری قائل شوید و ارزش غذا را تنها در یک عکس و ظاهری فریبنده خلاصه نکنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین