کد خبر: ۲۷۷۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

کفاشیان: برای برکناری من باید ۸ ماه تلاش کنند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر اعضای مجمع قصد برکناری من را داشته باشند کارشان فرسایشی خواهد بود و باید تلاش زیادی کنند تا شاید در ۷، ۸ ماه آینده به هدف خود برسند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش  تسنیم، علی کفاشیان در پایان مجمع فدراسیون فوتبال که امروز (شنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گفت: جلسه خیلی خوبی بود. صحبت‌هایی از سوی بازرس مالی عنوان شد و یکسری تصمیماتی اتخاذ شد که ادامه دارد. قرار است صورت‌های مالی حسابرسی و به هیئت رئیسه گزارش شود تا اسفندماه مجمع در یک جلسه فوق‌العاده مطابق با استانداردهای بین‌المللی به طور دقیق صورت‌های مالی مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه ابهاماتی در خصوص صورت‌های مالی فدراسیون وجود داشت، عنوان کرد: مورد خاصی نبود، یکسری بدهی‌های باشگاه به فدراسیون بود که چند صد باشگاه به نوعی به فدراسیون بدهکار هستند و باید در مورد آنها تعیین تکلیف شود. مورد دیگر در مورد ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که پیشنهاداتی در خصوص این ساختمان‌ها ارائه شد و قرار است در آینده تصمیم‌گیری شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتخاب شیخ سفلی به عنوان بازرس مستقل مجمع گفت: بازرس مستقل را مجمع تعیین می‌کند. در مجمع قبلی اتفاقاتی افتاد که باعث شد بازرسی انتخاب نشود و ما با همان بازرس قبلی کارمان را ادامه دادیم. به این کار ایراد گرفته شده بود و ما تصمیم گرفتیم در این جلسه همان بازرس قبلی را معرفی کنیم و شیخ سفلی هم گزارشش را برای اعضا خواند و تایید شد. قرار است بازرس بعدی مجمع را هم مشخص کنیم تا پس از رای‌گیری در مجمع به صورت رسمی معرفی شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که تمام اتفاقات امروز مجمع از انتخاب شیخ سفلی تا انتخاب نشدن قنبرزاده به سود او تمام شده است، خاطرنشان کرد: چندان هم به این مسئله خوشبین نباشید و اینگونه که می‌‌گویید نیست.

وی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شد به علت انتقادات زیاد قنبرزاده از فدراسیون فوتبال دوست نداشته او به عنوان عضویت  هیئت رئیسه درآید، اظهار داشت: برای ما هیچ فرقی ندارد. تمام اعضای مجمع که نماینده باشگاه‌ها هستند می‌توانستند برای عضویت در هیئت رئیسه ثبت‌نام کنند و ما از حضور همه آنها خوشحال می‌شدیم. خوشحال می‌شویم که نماینده باشگاه‌ها بیایند و از حقوقشان در فدراسیون فوتبال دفاع کنند. قنبرزاده انتقادات زیادی از ما می‌کرد که باعث شد ما ایرادهایمان را بدانیم و درصدد برطرف کردن آنها برآییم و به هیچ وجه هم از این انتقادات ناراحت نشدیم.

کفاشیان ادامه داد: شهرام دبیری که اکنون به عضویت هیئت رئیسه درآمده در باشگاه دبیری تبریز عملکرد خوبی داشته و در استان آذربایجان شرقی هم مقبولیت بالایی دارد و می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شد اعضای مجمع قصد برکناری او را داشتند اما در جلسه امروز صحبتی در این مورد نشد، گفت: چه کسی در مجمع جرات این کار را دارد؟ اگر اعضای مجمع قصد برکناری من را داشته باشند کارشان فرسایشی خواهد بود و باید تلاش زیادی کنند تا شاید بتوانند در 7، 8 ماه آینده به هدف خود برسند.

کفاشیان در واکنش به این موضوع که احتمال دارد در مجمع آینده چنین اتفاقی رخ دهد، خاطرنشان کرد: شاید چنین تصمیمی باشد اما ما در جلسه بعدی مجمع که 3 ماه دیگر برگزار می‌شود جلسه‌ای برای رسیدگی به حساب‌های مالی فدراسیون و رای‌گیری در خصوص رئیس کمیته بانوان خواهیم داشت. اگر قرار باشد تصمیمی برای برکناری من گرفته شود در مجمع 7، 8 ماه آینده خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا در جلسه امروز مجمع در خصوص وضعیت تیم ملی صحبتی شد یا نه، اظهار داشت: اینقدر در خصوص مسائل مالی و هیئت رئیسه صحبت شد و این مسائل جالب بود که به ما اجازه نداد وارد مسائل تیم ملی شویم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگیرد از فدراسیون می‌رود یا نه، عنوان کرد: به کارم ادامه خواهم داد و برای جام جهانی و تیم امید برنامه‌ریزی خواهم کرد. تیم‌های دیگری هم داریم که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم و یک لحظه از کارمان غافل نخواهیم شد.

وی درباره قهر شیخ سفلی از جلسه امروز مجمع گفت: شیخ سفلی قهر نکرد، او یک کار شخصی کوچک داشت و به همین دلیل جلسه را ترک کرد و خیلی زود هم به جمع ما اضافه شد.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه تغییر و تحولات در کمیته بانوان این فدراسیون با سفارش وزارت ورزش صورت گرفته یا نه، خاطرنشان کرد: این فقط تصمیم خودم بوده و هر کسی هم که سفارش کرده باشد ابتدا خودم تصمیم به تغییر گرفته بودم.

کفاشیان افزود: باید در ورزش پایه و بانوانمان تغییراتی ایجاد می‌کردیم و احساس کردیم باید قدم‌های بهتری در این راه برداریم. به همین دلیل در کمیته بانوان تغییرات ایجاد کردیم و مطمئنا از تجربیات شجاعی هم استفاده خواهیم کرد.

وی درباره اینکه در این جلسه بیشتر درباره ابهامات مالی صحبت شد اما گویا هنوز هم ابهاماتی در این خصوص وجود دارد گفت: وقتی صحبت از ابهامات می‌شود نباید ذهن‌ها به سمت مسائل منفی برود. در 8، 9 ماه گذشته بیشترین حسابرس‌ها و بازرس‌ها به فدراسیون فوتبال آمدند و از تمامی بخش‌ها حساب‌های مالی ما را بررسی کردند.

کفاشیان تاکید کرد: ابهامات به معنی تخلف نیست و شاید سرفصل‌های مالی ما ایراداتی داشته باشد که باید آنها را درست کنیم. مثلا اکنون حدود 40 باشگاه ماه بدهی دارند که ما نمی‌توانیم نامه بزنیم و همه آنها را منحل کنیم که این نوعی ابهام محسوب می‌شود. در باشگاه پرسپولیس و استقلال هم مسائلی وجود دارد که مثلا چند وقت پیش مدیران عامل این دو باشگاه به ما نامه زدند و خواسته بودند با هزینه خودشان در ورزشگاه آزادی بلیت الکترونیکی به فروش برسد اما مدیران جدید این مسئله را قبول ندارند. چنین مسائلی ابهامات است که باید نامه بزنیم و این ایرادها را برطرف کنیم.

وی در خصوص بلوکه شدن پول‌های فدراسیون اظهار داشت: در یکی، دو سال اخیر باید نماینده‌ای به فیفا یا کنفدراسیون آسیا معرفی می‌کردیم تا پول‌ها به حساب او واریز شود اما یانگونه نشد و به همین دلیل پول‌ها که باید از فیفا به حساب فدراسیون واریز می‌شد بلوکه شد اما خوشبختانه این مشکل را حل و فردی را معرفی کردیم تا فیفا پول‌ها را به حساب وی که نماینده فدراسیون است واریز کند تا دیگر پول‌ها بلوکه نشود.
کفاشیان در پاسخ به این سوال که کی‌روش از شرایط تیم ملی ناراحت است، گفت: من هم ناراحت هستم پس باید بروم آب خنک بخورم!

وی در پایان در مورد اینکه سردار کمالی گفته است مهرداد پولادی چنانچه خودش را به نظام وظیفه معرفی کند می‌تواند در جام ملت‌های آسیا به میدان رود، اظهار داشت: این خیلی خوب است و پولادی می‌تواند با معرفی خود و عذرخواهی از مردم به تیم ملی دعوت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین