کد خبر: ۲۷۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶

دلیل شایع اختلالات خواب

تحقیقات در استرالیا نشان می‌دهد حدود نیمی از مردم این کشور نمی‌توانند بدون وسایل الکترونیکی خود به رختخواب بروند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد 25 تا 30 درصد از مردم دچار اختلالات خواب هستند که از بی‌خوابی تا بیدار شدن‌های سخت به هنگام صبح را شامل می‌شود اما طبق مطالعات اخیر روی عادات خواب در استرالیا این مشکل در این کشور به مراتب شدیدتر است. در یک تحقیق که از 1500 نفر به عمل آمده آشکار شد بیش از 45 درصد استرالیایی‌ها وسایل الکترونیکی را همراه با خود به تختخواب‌شان می‌برند. در حالی که این عادت مخرب چرخه طبیعی خواب را در انسان مختل می‌کند و عواقب جدی و منفی بر سلامتی دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد به دلیل وابستگی به لوازم الکترونیکی مردم نسبت به گذشته کمتر می‌خوابند و در استرالیا میانگین خواب در طول شبانه روز، یک ساعت کمتر از میزان طبیعی توصیه شده است. این میزان باید 8.25 ساعت باشد که در این کشور به 7.3 ساعت کاهش یافته است. خواب ناکافی ‌خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد و برخی از مطالعات نشان داده‌اند که خواب کمتر از هفت ساعت احتمال اضافه وزن و چاقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، ‌کارشناسان سلامت برای داشتن یک خواب راحت و آرام،‌ علاوه بر کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی، یک حمام آب گرم را پیشنهاد می‌کنند. ساعات منظم خواب، مصرف نکردن چای و قهوه پیش از خواب، نگه داشتن ساعت دور از دید و بیدار شدن به موقع در هنگام صبح راه‌هایی است که می‌تواند به شما برای داشتن یک خواب راحت شبانه کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین