کد خبر: ۲۷۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۲

یونسی: تندروی ها علیه دراویش،خودسرانه بود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تأکید بر اینکه "تندروی‌های گذشته علیه دراویش، اقداماتی خودسرانه و خارج از حاکمیت جمهوری اسلامی بود"، گفت: آن حرکت‌ها علیه دروایش در آن مقطع، برخلاف مصالح و قانون جمهوری اسلامی ایران بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفناب: علی یونسی در نشست خبری همایش "پیامبر رحمت و مدارا" در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهداف برگزاری این همایش، تأکید کرد: در این همایش، تأکید ما بر نمایش چهره اسلام رحمانی است که در واقع مایه وحدت شیعه و سنی است.

به وحدت اسلامی به عنوان یک تاکتیک مقطعی نگاه نمی‌کنیم

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در این نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، در این زمینه به اختلافات شیعه و سنی در مواردی اشاره کرد و گفت: ما بنا نداریم و به مصلحت هم نیست که بگوییم اختلافات از بین برود، چراکه اختلافات از بین رفتنی نیست. مهمترین هدف ما این است که با هم نزاع و دشمنی نکنیم.

یونسی با تأکید بر اینکه "داشتن اختلاف عقیده اشکالی ندارد"، خاطرنشان کرد: بحث ما این است که اختلافات شیعه و سنی باید در محافل علمی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار آنا، وی با اشاره به اینکه "همایش پیامبر رحمت و مدارا، در همان مسیر تقریب مذاهب اسلامی است"، گفت: کسانی که حرف از تقریب مذاهب به میان آوردند به دنبال این نبودند که اختلافات را بردارند بلکه می‌خواستند شیعه و سنی با هم دعوا و دشمنی نداشته باشند. همچنان که در مذاهب شیعه و سنی، فقهای هر یک از آنها با هم اختلاف نظر دارند.

یونسی با بیان اینکه "اختلاف سلیقه، از لوازم آفرینش است"، تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که ما باید وحدت را به عنوان یک تاکتیک در ایامی که دشمن مشترک وجود دارد دنبال کنیم؛ در صورتی که اینگونه نیست و وحدت باید در زمانی که دشمنی هم وجود ندارد، دنبال شود؛ چرا که امت اسلامی در قرآن، امت واحده خطاب شده است و جمهوری اسلامی، نگاه تاکتیکی به این مقوله ندارد.

تندروی علیه مذاهب و فرق مختلف، به هیچ وجه مورد تأیید جمهوری اسلامی نیست

یونسی همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار سیاسی آنا، درباره موضع دولت یازدهم در قبال آنچه در سال‌های 84 و 85 علیه دراویش گنابادی اتفاق افتاد و نگاه دولت به نوع مواجهه با فرق مختلف گفت: آن اتفاقات ناگوار بودند و بعد هم تکرار نشدند.

وی افزود: آن حرکت، یک حرکت خودسرانه بود که خارج از حاکمیت و حکومت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

یونسی تأکید کرد: این حرکت‌های افراطی و تندروانه، به هیچ وجه مورد تأیید جمهوری اسلامی نیست. تندروی چه در مورد مذاهب و چه در مورد فرقه‌ها، درست نیست.

وی با بیان اینکه "ادیان، مذاهب و فرق مختلف در کشور وجود دارند و ملت باید در کنار هم و در سایه حاکمیت قانون زندگی کنند"، گفت: هیچ کس حق ندارد فراتر از قانون عمل کند. ملت ایران، با هر مذهبی حقوق برابر دارند و کسی نمی‌تواند آنها را از این حقوق محروم کند.

یونسی تأکید کرد: آن حرکت‌ها علیه دروایش در آن مقطع، برخلاف مصالح و قانون جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتنی است، همایش پیامبر رحمت و مدارا، پنج شنبه هفته جاری از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز به کار می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین