کد خبر: ۲۷۸۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲

اقامه نماز در یک برنامه زنده +‌ عکس

برنامه زنده «مناظره» که با کنار هم قرار دادن نظرات مختلف و بعضا مخالف کارشناسان، سعی در بررسی موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد، در اقدامی متفاوت، صحنه‌های زنده از نماز جماعت شرکت‌کنندگان در همان استودیوی محل تولید و پخش برنامه را برای بینندگان به نمایش گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: برنامه «مناظره» 12 آذر ماه در شبکه اول، با اقامه نماز مغرب و عشا در استودیوی زنده برنامه ادامه یافت.

در این برنامه موذن از تریبون «مناظره»، اذان را اقامه کرد و یک روحانی برای پیش‌نمازی در برنامه حاضر شد و مرتضی حیدری، مجری برنامه به همراه نمایندگان اقتصادی و کارشناسان در وسط استودیو به نماز ایستادند و تا پایان نماز، برنامه زنده ادامه یافت.

علیرضا اسکندری، تهیه‌کننده برنامه «مناظره» درباره این اقدام به خبرنگار ایسنا گفت: انجام این کار از مدت‌ها پیش در فکر ما بود و تصمیم داشتیم شرایطی را فراهم کنیم تا زمانی که برنامه با اذان مغرب و عشاء تقارن پیدا کرد، آن را انجام دهیم و فکر کردیم در زمانی که اذان و نیایش پخش می‌شود، سهم اندکی برای ترویج نماز اول وقت داشته باشیم.

وی مطرح کرد: این تصمیم از هفته پیش اجرایی شد و درخصوص این اقدام با حمایت مسئولان، مدیر شبکه و رییس صداوسیما روبه‌رو شدیم.

این تهیه‌کننده با بیان این مطلب که مسلما ترویج فرهنگ نماز، وظیفه‌ی همه ما و رسانه‌هاست، گفت: در شرایطی که برنامه «مناظره» پربیننده هم است، این اقدام بهتر خواهد بود و نشان داده می‌شود کسانی که در برنامه حضور دارند و با اختلاف نظر بحث می‌کنند و بعضا با لحن تندتری با یکدیگر بحث می‌کنند، در زمانی که وقت نماز می‌شود، در یک صف واحد قرار می‌گیرند و پس از اقامه نماز دوباره همان بحث را ادامه می‌دهند که جذابیت کار در همین نکته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا اسکندری در پایان گفت‌وگوی خود همچنین با اشاره به اینکه هدف ما از اجرای اقامه نماز به صورت زنده با حضور مهمانان و عوامل برنامه، ترویج فرهنگ نماز بوده است، در عین حال گفت: واقعیت این است که این اقدام، بازتاب‌های بسیاری از سوی اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حمایت مدیر شبکه و رییس صداوسیما را داشته است.

برنامه «مناظره» ساعت 16 و 30 دقیقه عصر جمعه‌ها روی آنتن می‌رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین