کد خبر: ۲۷۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اجازه واردات میوه شب عید ‌داده نشد‌

قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 900 میلیارد تومان خط اعتباری جدید برای نهادهای کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: یک‌میلیارد و 550 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 900 میلیارد تومان خط اعتباری جدید برای نهادهای کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: یک‌میلیارد و 550 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است

به گزارش فارس، سیدخلیل آقایی امشب در جلسه هم‌اندیشی فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی مازندران و تجلیل از هشت کشاورز نمونه ملی مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با اشاره به اینکه باید فرهنگ تولید در جامعه همگانی شود، اظهار کرد: نباید در حمایت از بخش کشاورزی و تولید به شعار بسنده شود.

وی افزود: همه مسئولان نظام موظف به برگزاری جلساتی برای تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان در سراسر کشور هستند زیرا همه ما مدیون و بدهکار این ملت به‌ویژه فعالان عرصه تولید و کشاورزی هستیم.

 معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، بیان کرد: امروزه استکبار جهانی به دلیل استقلال کشور در بخش سیاسی با حربه تحریم اقتصادی به مبارزه با نظام پرداخته است.

این مسئول با بیان اینکه امنیت غذایی به تولیدات است، شاخصه اصلی تولید به تولید‌کنندگان نیست بلکه به تداوم تولید، استمرار و توسعه تولیدات است، افزود: باید فردای ما بهتر از امروز باشد و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر صرفه اقتصادی داشته باشد و کشاورزان و تولید کنندگان بتوانند در قبال تولید به آسایش دست یابند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند.

آقایی با اشاره به اینکه اجابت دعا در لقمه حلال است و لقمه حلال از رنج دست به دست می‌آید، تصریح کرد: همه پیامبران و الگوهای جامعه ما در دنیا در کار کشاورزی نقش داشتند، برای رسیدن به کمال باید نیت پاک و الهی داشت تا خدا هم برکت دهد.

وی با تاکید بر توجه به کشاورزی، خاطرنشان کرد: با وجودی که عده‌ای مدعی هستند باید به بخش صنعت توجه ویژه شود اما کشاورزی در اولویت قرار دارد که در دولت تدبیر و امید این نگاه ویژه حاکم است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در راستای حمایت از بخش کشاورزی در سال‌جاری جلوی واردات برنج گرفته شد و در فصل برداشت نیز تعرفه برنج به 40 درصد رسید و ثبت سفارش پذیرفته نشده است.

وی از اختصاص 900 میلیارد تومان خط اعتباری جدید برای نهادهای کشاورزی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و تهیه تجهیزات و ادوات کشاورزی خبر داد و گفت: یک‌میلیارد و 550 میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

آقایی با اشاره به اینکه رونق کشاورزی به ماشین‌آلات کشاورزی و تنظیم بازار است، افزود: برای نخستین‌بار در طول انقلاب اسلامی وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار مجبور به واردات هندوانه و گوجه‌فرهنگی برای حمایت از کشاورزان شد.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دخالت این نهاد در تنظیم بازار برای جلوگیری از افت قیمت است، تصریح کرد: در سال گذشته معاونت زراعی با معاونت باغی ادغام شد که در دولت تدبیر و امید برای حمایت از محصولات باغی این دو معاونت از هم تفکیک شد چون معتقدیم بخش باغی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده به طوری که ایران در تولید محصولات باغی در دنیا جزو 10 کشور برتر دنیا است.

وی با بیان اینکه امسال اجازه ورود یک کیلو محصولات کشاورزی به کشور داده نشد، اضافه کرد: اجازه واردات میوه شب عید نیز داده نشده زیرا معتقدیم کشور قادر به تامین نیازها است.
 
آقایی با تاکید بر اینکه باید آموزش و استفاده از ظرفیت‌های علمی در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: در شرایط فعلی جهاد مرکز ترویج و آموزش است و باید نیروهای ما برای آموزش وارد روستاها شوند.

وی با انتقاد از اینکه در بخش جنگل‌داری، جنگل‌دار نمونه در مازندران نداشتیم، ادامه داد: حفاظت و حراست از جنگل‌ها بر همه واجب است، امروزه در مازندران شاهد افراد سودجو هستیم که در تبدیل و تغییر کاربری، تجاوز به جنگل و از بین بردن خاک زراعی رحم ندارند که باید برای حفاظت جنگل‎ها وقت بگذاریم.

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه نیازمند اصلاح ساختار بخش کشاورزی هستیم، گفت: با تقویت بخش خصوصی می‌توانیم به هدف برسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین