کد خبر: ۲۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

یک نماینده مجلس: هر نماینده حق دارد نطق خود را ایراد کند/ معتقدیم حرمت تریبون مجلس نباید بشکند

یک نماینده مجلس تصریح کرد: خاموش کردن تریبون مجلس یا باب شدن این مساله که هر کسی در اعتراض به کلام دیگری، مانع ایراد سخن او شود متناسب شان و جایگاه نهاد قانونگذاری نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عابد فتاحی در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به نطق چالش‌برانگیز علی مطهری در جلسه علنی امروز یکشنبه (21 دیماه) اظهار داشت: ما معتقد هستیم هر نماینده حق دارد نطق خود را به ایراد کند و اگر کسی به نطق اعتراضی دارد، بعد از آن بیان کند نه اینکه در وسط نطق سخنان ناطق را با سر و صدا قطع کنند؛ زیرا اگر باب شود هرکسی در اعتراض به سخن دیگری بخواهد مانع ایراد سخن او شود یا خاموش کردن تریبون مجلس، به نفع شان و جایگاه مجلس نیست.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: احترام به حقوق یکدیگر باید از هردو طرف انجام شود.

فتاحی تصریح کرد: نطق امروز مطهری در مجلس شاید جزو مسائلی بود که امروز را به یک روز تاریخی تبدیل کرد؛ البته درست است که طرف مقابل احساسات خود را کنترل نکرد ولی ما معتقدیم حرمت تریبون مجلس نباید بشکند و اگر حرمت تریبون حفظ نشود باب چنین رفتارهایی در مجلس باز هم باز خواهد شد و ادامه چنین روندی به نفع آزادی بیان نخواهد بود.

فتاحی در پایان خاطر نشان کرد: امروز روز خوبی برای تریبون مجلس نبود. وی درباره مدیریت جلسه توضیح داد: حاج آقای ابوترابی چند بار تذکر دادند و خواستند نطق ادامه پیدا نکند؛ ولی آقای مطهری معتقد بود نطق باید تمام شود و این کار را هم کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این اظهارنظر برخی نمایندگان که واکنش‌های داخل مجلس نسبت به نطق مطهری طبیعی بود، گفت: اگر اینها طبیعی باشد، روزهای دیگر غیرطبیعی بوده است! این رفتار، غیرطبیعی ترین و غیرنرمال ترین چیزی است که بر سر تریبون مجلس آمده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین