کد خبر: ۲۷۹۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
در جمع علما، ایثارگران و نخبگان؛

روحانی: برای پیشرفت کشور باید تحریم را بشکنیم/محترمانه نقد کنیم و راه حل ارائه دهیم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه برای پیشرفت کشور راهی جز شکستن تحریم ها نداریم، گفت: در کنار آن باید دستاوردها، استقلال و حیثتمان را حفظ کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سه شنبه شب در ادامه برنامه های خود در سفر استانی به بوشهر در دیدار علما، ایثارگران و نخبگان این استان افزود: بدانید افرادی که امروز در مذاکرات سیاست خارجی و هسته ای کشورمان با دنیا مذاکره می کنند منافع ملی را درک کرده و چارچوب سیاست را می دادند و به استقلال کشور احترام می گذارند.

وی در ادامه درباره مسایلی که علیه دولت مطرح می شود، گفت: آن قدر ایرادهای نیش دار مطرح نکنید؛ به یکدیگر احترام بگذاریم و در بحث کردن تصور نکنید فقط ما می دانیم بلکه همه می دانند.

وی گفت: البته معتقد نیستم کسی که نقد دارد نگوید، بلکه باید محترمانه نقد کنیم و راه حل بهتر اراه دهیم. اما بدانیم شرایط کنونی ما خاص است و آن را مد نظر قرار دهیم.

روحانی افزود: گوش دولت برای شنیدن مشکلات شنواست و مشکلات را پیگیری خواهد کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: ما در برابر 6 قدرت جهان سخن می گوییم و مذاکره می کنیم که کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه به آینده کاملا امیدوارم، تاکید کرد که از این مشکلات با همفکری، همدلی و وحدت و دست به دست به هم دادن عبور می کنیم.

**با درآمدهای نفتی نمی توان کشور را اداره کرد

روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها با درآمدهای نفتی نمی توان کشور را اداره کرد، گفت: باید منابع درآمدی ما متعدد باشد؛ نمی توان به یک منبع متکی بود؛ باید با همسایگان و تولیدکنندگان متحد باشیم تا مشکلات را حل کنیم.

وی به برخی توطئه ها از جمله تلاش برای کاهش بهای نفت اشاره کرد و گفت: با فکر و برنامه می توان این توطئه ها را خنثی کرد؛ باید یاد بگیریم که تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کنیم.

رییس جمهوری با یادآوری ماجرای صلح حدیبیه و اثرات صلح، گذشت و عفو در رساندن پیام اسلام از سوی پیامبر اکرم(ص) افزود: معنای تدبیر آن است که باید به فکر فردا و آینده بوده و با یکدیگر برادر و دوست باشیم.

وی تاکید کرد: رقابت های حزبی و تضارب آرا در کشور هیچ اشکالی ندارد اما باید برای منافع ملی از منافع حزبی و گروهی گذشت.

روحانی گفت: باید به یاد داشته باشیم که زیر چتر یک قانون اساسی هستیم و منافع بلندمدت ما یکی بوده و باید ادامه دهنده راه امام(ره) باشیم.

وی افزود: نباید فداکاری های بزرگان و منافع کشور را از یاد برد و با تمرکز روی مسایل جزیی، مسایل بزرگتر و اهداف بلندتر را به حاشیه راند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای رقابت است، گفت: با داشتن ملتی با استعداد، فداکار، بزرگ و با سابقه تمدنی، نباید روی مسایل ناچیز متمرکز شویم.



** باید حداکثر بهره برداری را از منابع و امکانات خود داشته باشیم

رییس جمهوری در ادامه به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بوشهر و دلاوری های این سرزمین هیچ گاه از یاد ما نخواهد رفت زیرا بوشهر از دیرباز سرزمین مبارزه علیه استعمارگران و بدخواهان بوده است.

وی به چگونگی حراست از صادرات نفت در دوران دفاع مقدس و فداکاری هایی که در این خصوص انجام شد اشاره کرد و افزود: در دفاع مقدس ما تنها بودیم و در مقابل عمده کشورهای دنیا پشتیبان دشمنان ما بودند؛ اما وقتی جوانان ایثارگر و ملت به صورت متحد با امام(ره) دست به دست یکدیگر دادند و یکپارچه شدند و تفکر، علم، دانش و ایثار را کنار هم قرار دادند، توانستند در برابر جهانی از دشمن، پیروز شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: دلیل پیروزی بر دشمن ناشی از یکصدایی همه امت و جناح ها بود و همه زیر پرچم یک کشور و تحت فرمان رهبری، با ایمان و ایثار در میدان مبارزه حاضر شدیم و بر دشمن غلبه کردیم.

رییس جمهوری سپس با ابراز تأسف از برخی مشکلات در استان بوشهر با وجود استعداد و ظرفیت فراوان و برخورداری از تاریخ درخشان، خواستار تبدیل شدن استعدادهای بالقوه استان به بالفعل شد و گفت: در این راه نیازمند حضور علما، بزرگان، روحانیون، دانشگاهیان، کارآفرینان و سرمایه گذاران در عرصه هستیم.

وی با بیان اینکه باید با بهره گیری از علم و دانش، باید حداکثر بهره برداری را از منابع و امکانات خود با هدف ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم، گفت: باید بندرگاه های استان بوشهر را بیش از پیش توسعه دهیم و از سواحل این استان مرزی به خوبی استفاده کنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم توجه بیشتر به صنعت گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت :چرا مردم ما باید به کشورهای خارجی و همسایه سفر کنند در حالی که کشورمان از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است.

وی همچنین از استاندار و مسئولان استان بوشهر خواست با پیگیری وعده های داده شده در استان، زمینه رفع مشکلات و تحقق برنامه ها را فراهم کنند.

پیش از سخنان رییس جمهوری، آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر با یادآوری به دغدغه ها و درخواست های مردم استان، خواستار اهتمام بیشتر دولت به حوزه علم، فناوری و فرهنگ شد.

همچنین چند تن از نمایندگان ایثارگران و نخبگان استان بوشهر نیز درخواست های خود را برای توجه بیشتر دولت به جامعه ایثارگران، حمایت از تخصیص بودجه ای برای حفاظت از بافت قدیم شهر و موسیقی محلی، احداث موزه علم و فناوری، ارایه تسهیلات به کشاورزان و اشتغال زایی مطرح کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین