کد خبر: ۲۷۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

ظریف و فابیوس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند

محمد جواد ظریف و لوران فابیوس وزیران امور خارجه ایران و فرانسه عصر جمعه به وقت محلی در پاریس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد جواد ظریف و لوران فابیوس وزیران امور خارجه ایران و فرانسه عصر جمعه به وقت محلی در پاریس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
 
به گزارش ایرنا، بررسی آخرین تحولات مربوط به روابط ایران و اتحادیه اروپا و راههای پیش رو برای تقویت این مناسبات، گفت وگو درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای و ضرورت بهره برداری از فرصت استثنایی حاضر برای حل وفصل نهایی این بحران ساختگی از محورهای دیدار ظریف و فابیوس است.

گفت وگو درباره روشهای تقویت مناسبات در حوزه های مختلف مورد علاقه ایران و اروپا، ضرورت اجماع جهانی پیرامون مبارزه اساسی و همه جانبه و بدون تبعیض با تروریزم، افراط و خشونت به عنوان نگرانی مشترک ملتها و پیروان مذاهب و ادیان مختلف از دیگر محورهای این دیدار بود.

همچنین ضرورت اجتناب از توهین به مقدسات پیروان مذاهب و ادیان به هر دلیل و بهانه و بررسی تحولات منطقه ای و ضرورت توقف حمایتهای علنی و غیر علنی برخی طرفهای منطقه ای و فرامنطقه ای از گروههای شناخته شده تروریستی و خشونت طلب به منظور تقویت ثبات و امنیت در منطقه، دیگر محورهای دیدار ظریف و فابیوس را شکل می دهد.

دیدار ظریف با فابیوس پس از دیدار یکساعته با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد.

کری پیش از دیدار با ظریف در پاریس، با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار ظریف و کری در پاریس، چهارمین دیدار طرفین در سه روز اخیر است. پیش از این، طرفین سه دور در ژنو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین