کد خبر: ۲۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

وزیر راه: کنترل تردد خودروها به 6 برابر افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با نصب دوربین های جدید و سیستم های هوشمند کنترل تردد خودروها در راههای کشور به 6 برابر افزایش پیدا می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه درحاشیه نخستین همایش سیستم های حمل ونقل هوشمند جاده ای، افزود: سازمان راهداری وحمل نقل جاده ای با نصب 1800 دوربین کنترل سرعت ثابت و خرید 1000 دستگاه تصویربردار متحرک، سرعت خودروها را در راههای کشور کنترل می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دوربین های کنترل سرعت سازمان راهداری و پلیس راه به دیگر متصل شده اند، گفت: خرید و نصب دوربین ها و سیستم های هوشمند بیشتری در دستور کار قرار گرفته تا تمام نهادها، سازمان ها، پلیس و مردم به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در مدیریت سرعت، درجاده های کشور، تاکید کرد و گفت: با نصب سیستم های هوشمند درصدد هستیم همه شهروندان به اطلاعات مورد نیاز راههای کشور دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم مردم از طریق اینترنت به اطلاعات مربوط به هواشناسی، وضعیت زمین و جاده، لغزندگی و میزان ترافیک راهها در کمتر از 2 دقیقه دست یابند.

آخوندی تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات حقوق شهروندان کشورمان است و همزمان با مردم، سازمانها و نهادها نیز باید به این اطلاعات دسترسی پیدا بکنند تا اگر اتفاقی در راههای کشور رخ داد، همه دستگاههای مربوطه بتوانند به سرعت سرصحنه حضور پیدا کنند.

وی گفت : هم اکنون مردم می توانند از اطلاعات برخی از سیستم های هوشمندی که در راههای کشور نصب شده، بهره گیری کنند، ضمن آنکه هم اکنون اطلاعات مربوط به سیستم های تردد شمار، دوربین های سرگردنه و تونل ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت منتشر می شود.

وی بر ضرورت انجام هماهنگی بیشتر بین سازمان راهداری و شرکت تولید فرآورده های نفتی تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 100 هزار دستگاه کامیون کشور بارنامه دریافت نکردند و این نشان می دهد که برای اختصاص سوخت مورد نیاز کامیون ها باید بین سازمان راهداری و شرکت فرآورده های نفتی هماهنگی های لازم صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با نصب سیستم های هوشمند شاهد تحت پوشش قرار گرفتن حمل و نقل بار از اول سال آینده در راههای کشور باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین