کد خبر: ۲۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

شکایت شهردار پاریس از فاکس‌نیوز

آن هیدالگو شهر دار پاریس به کریستین امانپور خبرنگار سی.ان.ان گفته است: «به ما توهین شده است، و برای رفع آن فکر می‌کنم که لازم است به دادگاه برویم و شکایت کنیم. تصویر پاریس خدشه‌دار شده است و غرور این شهر نیز مورد غرض‌ورزی قرار گرفته است.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین‌الملل: شهردار پاریس اعلام کرده است که از شبکه "فاکس‌نیوز" به علت گزارشی که در خلال ماجرای ترور مجله شارلی ابدو منتشر کرده است، شکایت خواهد کرد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، آن هیدالگو شهر دار پاریس به کریستین امانپور خبرنگار سی.ان.ان گفته است: «به ما توهین شده است، و برای رفع آن فکر می‌کنم که لازم است به دادگاه برویم و شکایت کنیم. تصویر پاریس خدشه‌دار شده است و غرور این شهر نیز مورد غرض‌ورزی قرار گرفته است.»

این شکایت بعد از آن مطرح شد که فاکس نیوز در پوشش اخبار مربوط به ترور مجله فکاهی شارلی ابدو مدعی شد در پاریس مناطقی ممنوعه وجود دارند که پلیس و غیر‌مسلمان‌ها از ورود به آنها واهمه دارند.

پیش از این استیو امرسون که یک کارشناس تروریسم است در شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرده بود که شهر بیرمنگام که بیش از 1 میلیون مسلمان دارد، دارای مناطقی ممنوعه برای غیر‌مسلمان‌ها است.

البته سخنگوی شورای شهر بیرمنگام اعلام کرد که قصد همراهی پاریس برای ترتیب دادن شکایت از این شبکه خبری ندارند.

دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به این گزارش اعتراض خود را نشان داد و آن را ادعایی بی‌ارزش و بی‌اعتبار دانست. پس از آن نیز صریحا اعلام کرد که " امرسون واقعا یک احمق است".

به دنبال آن امرسون در تاریخ 11 ژانویه طی بیانیه‌ای عذرخواهی کرد و گفت که این عملش "اشتباهی غیرقابل توجیه" بوده است. فاکس نیوز بارها عذرخواهی امرسون را پوشش داد. فاکس‌نیوز دیروز بارها در میان برنامه‌های اصلی خود، از مسلمانان به دلیل اظهارات این فرد عذرخواهی کرد.

بیانیه رسمی عذرخواهی فاکس‌نیوز به این شرح بود: «عمیقاً به‌خاطر این اشتباه متاسفیم، مطمئناً مناطق پرخطری در اروپا، آمریکا و دیگر مناطق دنیا وجود دارد که پلیس‌ و بازدیدکنندگان به هنگام ورود به آنها، جانب احتیاط را رعایت می کنند.»

 پس از وقایع اخیر پاریس و کشته شدن 17 شهروند این کشور، موجی از اقدامات رسانه‌ای برای تقویت احساسات اسلام‌هراسانه به راه افتاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین