کد خبر: ۲۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

صنایع دستی و هنرهای سنتی درحال فراموشی

مدیر کل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 100 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در حال فراموشی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، عبدالمجید شریف زاده پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: در سال های گذشته به دلیل عدم مدیریت و نابسامانی در حوزه های مختلف صنایع دستی، بسیاری از هنرهای سنتی کشور از بین رفته و یا در آستانه فراموشی است.

وی افزود: فراهم کردن شرایط مناسب برای حمایت از هنرهایی که رو به نابودی است ضرورت دارد که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کم توجهی و قطع یارانه ها، برخی از کارگاه های هنرهای سنتی از جمله نساجی سنتی، شیشه گری و سفال گری آسیب دیده اند.

شریف زاده اظهارداشت: ثبت نشان جغرافیایی هنرهای سنتی و صنایع دستی در کشور یکی از راه های حمایت از صنایع دستی است که تاثیر بسزایی در ماندگاری و حفظ این داشته های فرهنگی دارد.

مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور نیز گفت: در سالهای اخیر ایجاد خانه های صنایع دستی در اماکن تاریخی سراسر کشور در دستور کار این معاونت قرار گرفته که هم اینک در استان های خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، همدان، سیستان و بلوچستان و فارس این خانه ها راه اندازی شده اند.

کامران سبزه میدانی اضافه کرد: هدف از راه اندازی این خانه ها معرفی محصولات صنایع دستی و ایجاد فضای کارگاهی برای تولید محصولات و رونق کاربردی اماکن تاریخی است.

وی ادامه داد: به زودی پایانه صادرات صنایع دستی در کشور راه اندازی خواهد شد.

مشاور معاونت صنایع دستی کشور هم گفت: پایگاه اینترنتی فروش محصولات صنایع دستی بانوان ایجاد شده که در این پایگاه معرفی و فروش تولیدات دختران دانش آموخته دانشگاهی ، زنان کار آفرین و هنرمندان روستایی در سطح بین المللی صورت می گیرد.

ویدا توحدی اظهارداشت: این اقدام برای حمایت از زنان هنرمند سراسر کشور با رویکرد دسترسی آسان برای فروش محصولات و اشتغالزایی هنرمندان نقاط محروم کشور صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین