کد خبر: ۲۸۰۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶

هیات دولت تازه تونس معرفی شدند

'حبیب الصید' نخست وزیر جدید تونس روز جمعه هیات دولت خود را معرفی کرد که در آن بسیاری از وزرا به حزب 'ندا تونس' اختصاص داده شده که اکثریت پارلمان را دردست دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، این در حالی است که الصید تصدی هیچ وزارتخانه ای را در دولت خود به حزب 'النهضه' واگذار نکرده است که دولت پیشین این کشور را در اختیار داشت و در انتخابات پارلمانی اکتبر دوم شد.

'باجی قائد السبسی' رییس جمهوری تونس که در اولین انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر برنده شده، در اوایل ژانویه الصید وزیر کشور پیشین را مامور تشکیل هیات دولت جدید کرد.

حزب نداتونس به رهبری السبسی که در انتخابات پارلمانی برنده شده، الصید را به عنوان نامزد نخست وزیری برای تشکیل دولت تازه معرفی کرد.

الصید پس از ارایه نام هیات دولت خود به السبسی گفت: این دولت پس از مشاوره با رهبران حزب سیاسی و شخصیت های جامعه مدنی تشکیل شده و متشکل از سیاستمداران، شخصیت های جامعه مدنی و افراد دارای تجربه و تخصص هستند.

'الطیب البکوش' دبیرکل حزب ندا تونس به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده و تصدی وزارتخانه های بهداری و حمل ونقل نیز به این حزب داده شده است.

به گزارش ایرنا، هیات دولت الصید پس از تایید پارلمان رسمیت یافته و شروع به کار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین