کد خبر: ۲۸۱۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
آیا احمدی‌نژاد از مردم عذرخواهی خواهد کرد؟

پرونده رحیمی، تنها پرونده فسادهای دولت احمدی‌نژاد نیست

اگر رحیمی خلافی هم مرتکب شده، می‌توان فرض را بر این گذاشت که با دستور و خواست مقامات بالاتر در دولت این کار را انجام داده است و در اینجا رحیمی تنها یک قربانی است و باید سوال کرد که آیا آقای رحیمی به تنهایی تمامی این فسادها را انجام داده است؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به صحبت‌های احمدی‌نژاد مبنی بر عذرخواهی از مردم در صورت اثبات فساد اقتصادی محمدرضا رحیمی گفت: به عقیده من احمدی‌نژاد هیچ‌گاه از مردم عذرخواهی نخواهد کرد. احمد‌ی‌نژاد به کدام قول و قرارش جامه عمل پوشانده که بخواهد به این یکی پایبند باشد.

به گزارش آفتاب، محمد رضا رحیمی، معاون اول دولت دهم و رئیس سابق ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، به دستور دیوان عالی کشور محکوم به برگرداندن 5 میلیارد و هفتصد و نود و یک میلیون تومان به بیت‌المال و پنج سال و 91 روز حبس شد. این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ دولت وقت، زمانی که زمزمه‌هايي مبني بر دست داشتن محمدرضا رحيمي در پرونده‌هاي فساد مالي مطرح شده بود، اعلام کرد که «اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم.» حمایت‌های احمدی‌نژاد از معاون اولش به اینجا ختم نشد. وی در آبان 92  دکتر محمدرضا رحیمی را نمونه بارزی از مردم کردستان معرفی کرد که شبانه‌روز در خدمت کشور است و بی‌وقفه برای مردم تلاش می‌کند و در 22 خرداد همان سال نیز نشان درجه یک خدمت به رحيمي اهدا کرد.

در همین راستا فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره صحبت احمدی‌نژاد مبنی بر کناره‌گیری‌اش از سیاست در صورت اثبات فساد مالی محمد رضا رحیمی به خبرنگار «آفتاب» گفت: مبنای سیاست و نگرش احمدی‌نژاد، به صورت ذاتی یک نگرش پوپولیستی است و فساد نیز بر روی دوم سکه‌ی تفکرات پوپولیستی و عوام‌گرایانه قرار دارد؛ بنابراین احمدی‌نژاد نه تنها از سیاست کناره‌گیری نمی‌کند بلکه از عملکرد معاون اولش هم دفاع خواهد کرد و چناچه چنین چیزی را پیش از نیز از او دید‌ه‌ایم.

وی افزود: من در همان سال اول حضور احمدی‌نژاد در دولت نهم، در روزنامه «اعتماد ملی» طی مطلبی این پیش‌بینی را کردم که آقای احمدی‌نژاد و برنامه‌های دولت تحت نظارتش منجر به بروز فسادهای گسترده‌ای می‌شود و اکنون از اینکه پیش‌بینی‌هایم درست از آب درآمده خشنود نیستم.

عضو حزب اعتماد ملی اضافه کرد: بنابراین احمدی‌نژاد این‌بار با توپ پرتری وارد خواهد شد و مساله حبس و جریمه نقدی رحیمی را به یک بازی سیاسی تشبیه می‌کند و سعی می‌کند تا با فضا‌سازی مجدد خودش را از این جریان دور سازد.

زاهد در پاسخ به این سوال که فساد مالی صورت‌گرفته توسط یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد چقدر بر وجهه وی و طرفدارانش اثر خواهد گذاشت، تاکید کرد: دولت احمدی‌نژاد پرمدعی‌ترین و البته پراشکال‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود و بدون شک این اتفاق نیز بر افکار عمومی تاثیر خواهد گذاشت و ذهنیت منفی‌تری نسبت به وی و طرفدارانش ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من اگر رحیمی خلافی هم مرتکب شده، می‌توان فرض را بر این گذاشت که با دستور  و خواست مقامات بالاتر در دولت این کار را انجام داده است و در اینجا رحیمی تنها یک قربانی است و باید سوال کرد که آیا آقای رحیمی به تنهایی تمامی این فسادها را انجام داده است؟ چراکه بخش زیادی از ابهاماتی که مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات در زمان دولت احمدی‌نژاد مطرح می‌کردند، مسکوت ماند و اکنون هم گریبان دولت روحانی را گرفته است چرا نسبت به برخی عدد و رقم‌ها ابهام دارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این اتفاق در افکار عمومی نسبت به دولتی که احمدی‌نژاد آن را عدالت‌محور و پاکدست خواند، تاثیرگذار خواهد بود افزود: ویژگی دولت‌های عوام‌گرا و پوپولیست این است که همیشه طرفدار «تئوری گوبلز » هستند که دروغ هرچه بزرگتر باشد امکان نفوذش در میان طبقات فرودست بیشتر است. بنابراین جبهه پایداری و سایر طرفداران احمدی‌نژاد، به‌راحتی با قدرت خداحافظی نخواهند کرد و آنقدر پرهیزگار نیستند که بخواهند به دلیل خطاهای راهبردی که در نتیجه نوع تفکر آنها است از سیاست و قدرت چشم‌پوشی کنند.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: فقط مورد رحیمی در پرونده فساد‌های دولت احمدی‌نژاد قرار ندارد بلکه ده‌ها پرونده دیگر مثل پرونده بابک زنجانی، اختلاس سه هزار میلیاردی و خیلی از موارد دیگر که مطرح نشده است و این حاصل نوع تفکری است که  بر احمدی‌نژاد  و طرفدارانش حاکم است. فقط باید امیدوار بود که در جامعه آنقدر سطح آگاهی بالا برود که فرصت حضور مجدد به این افراد داده نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین