کد خبر: ۲۸۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

ایوب آقاخانی مطرح کرد: وضعیت امروز تئاتر معلول چیست؟

ایوب آقاخانی گفت: جشنواره تئاتر فجر، ویترین یک سیستم و روند معلول است که ما را به جایی رسانده که جز بی‌تجربگی و تئاترهای رنجور عرضه نمی‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این نمایشنامه‌نویس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نمایشنامه‌نویسی بویژه در جشنواره تئاتر فجر و حضور نداشتن چهره‌های شاخص این حوزه که در طول سال‌ها توسط همین جشنواره معرفی شده‌اند، افزود: البته خیلی وقت است وضعیت این‌گونه است اما در مقاطعی این سیستم پرلکنت به بخشی از وظایف خودش برای حمایت و رونق بخشیدن به این هنر عمل نکرده است.

آقاخانی با اشاره به اینکه ممکن است هر کدام از مدیرانی که در این زمینه بسیار کوشیده‌اند وقتی صحبت‌های او را بخوانند، آزرده خاطر شوند که با وجود تلاش آن‌ها، ارزیابی هنرمندان این گونه است، اضافه کرد: واقعیت این است که این تلاش‌های فردی مهم نیست، چون حتی مدیران فهمیم ما در تئاتر هم درنهایت چشم خود را از یک نمای باز و فراخ که بتواند همه زاویه‌ها را ببینند، نمی‌توانند داشته باشند و به همین دلیل متوجه ضعف‌ها نمی‌شوند.

او گفت: امروز حتی وقتی می‌خواهم در تئاتر خصوصی به معنای امروزی‌اش، که بخش دولتی فقط در آن از وظایف مالی خود عقب‌نشینی کرده، کار کنم، باز هم این سیستم در قالب مانع مسیر مرا پر از دست‌اندازهای لاینحل می‌کند.

نمایشنامه‌نویس «کسوف» و «روزهای زرد» در ادامه افزود: در حال حاضر فقط سیستمی بر ما خط مشی تعیین می‌کند که بیشتر روی نبایدها مانور می‌دهد. درنتیجه تئاتر کنونی هم عجالتا چیزی جز تازه از راه آمده‌ها، بی‌تجربگی، اسم‌های ناآشنا و چیزی جز تئاترهای مهجور، رنجور و ضعیف نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین