کد خبر: ۲۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
عکس العمل احمدی نژاد در مقابل رحیمی به دلیل حفظ آینده سیاسی خود است

ناصر ایمانی: احمدی نژاد باید بازخواست شود

ایمانی با تاکید به مورد بازخواست قرار گرفتن احمدی نژاد تصریح می کند: کسی که باید بیشتر در این موضوع مورد بازخواست قرار گیرد، آقای احمدی نژاد است. زیرا ایشان فردی را به مسئولیت بسیار بالا در دولت خود گمارده بود که حداقل در یک مورد خیلی مهمی در زمان قبل از گرفتن سمت، مورد سوال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: ناصر ایمانی از چهره های اصولگرا در واکنش به نامه نگاری های احمدی نژاد و محمدرضا رحیمی و مسائلی که در این نامه ها مطرح شده است به آفتاب می گوید: این صحبت ها و تبرئه کردن ها از نظر افکار عمومی قابل قبول نیست.

او تاکید می کند: آقای احمدی نژاد، به خوبی آقای رحیمی می شناختند و اگر نمی شناختند موظف بودند که بشناسند، سپس سمت مهم معاون اولی را به او بدهند. آقای رحیمی هم به خوبی آقای احمدی نژاد و نحوه سلوک ایشان را می شناختند. نباید الان که حکم صادر شده پرخاشگری صورت گیرد. این شناخت ها باعث به وجود آمدن رابطه های نزدیک در سمت های بالای کشور یعنی ریاست جمهوری و معاون اولی رییس جمهور شده بود.

این تحلیلگر سیاسی ضمن انتقاد از شیوه عکس العمل های این دو فرد، می گوید: این حرف از هر دو طرف باعث تاسف است. این نشان دهنده این است که در دولت احمدی نژاد در سطوح بالا چقدر تنش وجود داشته که در زمان سختی، هر دو طرف از هم تبری می جویند.

ایمانی درباره عکس العمل رحیمی توضیح می دهد: آقای رحیمی در موقعیت سختی قرار دارد، پنج سال زندان در انتظار وی است و مقدار زیادی هم باید پول بپردازد. بنابراین توقع داشته که آقای احمدی نژاد و تیم او به کمک وی بیایند که منجر به این رای نشود.

او ادامه می دهد: زمانی که رای صادر شد و عکس العملی از طرف آقای احمدی نژاد ندید؛ با توجه به اینکه بارها و بارها در زمان ریاست جمهوری به شدت از پاک دست بودن آقای رحیمی دفاع کرده بود؛ به این شیوه برخورد کرد.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا می افزاید: آقای رحیمی انتظار داشت که آقای احمدی نژاد از او حمایت کند. از ارتباطات خود استفاده کند تا این حکم صادر نشود. زمانی که اتفاق افتاده و حالا در آستانه زندان قرار دارد کنترل خود را از دست داده و شروع به پرخاشگری کرده است.

ایمانی با تاکید به مورد بازخواست قرار گرفتن احمدی نژاد تصریح می کند: کسی که باید بیشتر در این موضوع مورد بازخواست قرار گیرد، آقای احمدی نژاد است. زیرا ایشان فردی را به مسئولیت بسیار بالا در دولت خود گمارده بود که حداقل در یک مورد خیلی مهمی در زمان قبل از گرفتن سمت، مورد سوال بوده است.

او ادامه می دهد: پرونده آقای رحیمی برای قبل از سال 88 است و در مجلس هم از طرف برخی نمایندگان بارها و بارها مورد اعتراض قرار گرفت. به هر حال با همه آن اتفاقات حالا که حکم قطعی صادر شده در واقع آقای احمدی نژاد زیر سوال رفته که چرا فردی را که چنین پرونده ای داشته را به این مسئولیت مهم گمارده است. ایمانی دلیل اینکه احمدی نژاد خود را از رحیمی، تخلفات و پرونده او مبرا می کند، به خاطر حفظ آینده سیاسی خود می داند و به آفتاب می گوید: آقای احمدی نژاد به خاطر اینکه آینده سیاسی خود را دچار مخاطره نکند چنین واکنش هایی نشان می دهد. رییس جمهور زمانی که فردی را حتی در سمت های پایین دولت انتخاب می کند باید از گذشته آن فرد مطمئن باشد.

او تاکید می کند: رسانه ها و شخصیت ها باید مراقب باشند که اتهامی به ناحق به فردی زده نشود. در ضمن باید مواظب بود موضوع مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی آلوده به بازی های جناحی نشود.

این تحلیلگر اصولگرا درباره افشای دادن پول به 170 نماینده برای تبلیغات مجلس عنوان می کند: جوانب این موضوع مشخص نیست. باید این موضوع مشخص شود و تخلفات به وسیله دادگاه احراز شود. اما این موضوعات  باید با دقت بررسی و وارد فضاهای سیاسی نشود؛ چون باعث تخریب مسئله می شود. البته حتما باید به وضعیت این 170 نفر رسیدگی شود در این هیچ تردیدی وجود ندارد.

ایمانی بررسی پرونده رحیمی و محکومیت وی را که از طرف قوه قضاییه انجام شده را مورد تقدیر می خواند و می گوید: به هیچ عنوان اسامی نباید پنهان بماند. به این موضوع باید دقت کنید که قوه قضاییه در موضوع آقای رحیمی اقدام بزرگی را انجام داد. بعضا دیده می شود که مردم و اشخاص از عملکرد این قوه رضایت ندارند. اما این موضوع مورد تقدیر است که به تخلفات فردی که تا یک سال و نیم پیش نخست وزیر کشور بوده، رسیدگی و او را محکوم کرده است. ضمن تقدیر از دستگاه قضا باید درخواست ادامه این روند را داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین