کد خبر: ۲۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷

10 خودروی زیبای دنیای امروز /تصاویر

خودروهای این فهرست توسط دست‌اندرکاران مجله Car and Driver انتخاب شده و تعریف آن‌ها از «زیبایی»، نه فقط جذابیت، بلکه پیوستگی و خلوص به کار رفته در طراحی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخاب ۱۰ خودروی زیبای دنیای امروز می‌تواند کار بسیار مشکلی باشد. ممکن است با نگاهی اجمالی به لیستی که در ادامه می‌آید، جای خالی مدل‌هایی را مانند تویوتا یاریس حس کنید؛ ولی در هر حال، به خاطر داشته باشید که «زیبایی» مدل‌های مختلف خودرو می‌تواند امری سلیقه‌ای باشد. به علاوه این خودروها توسط دست‌اندرکاران مجله Car and Driver انتخاب شده و تعریف آن‌ها از «زیبایی»، نه فقط جذابیت، بلکه پیوستگی و خلوص به کار رفته در طراحی بوده است.

 

۱۰) آئودی R8

 

 

قرار دادن R8 سالخورده که قرار به زودی با یک مدل دیگر جایگزین شود در بین زیباترین خودروها، می‌تواند بحث زیادی را در پی داشته باشد. با این حال، R8 از زمان معرفی‌اش که نزدیک به یک دهه از آن می‌گذرد، همچنان تمام عناصر نمادین طراحی خود را حفظ کرده است. خودرویی که شبیه به هیچ‌کدام از خودروهای دیگر نیست؛ سطوحی نیمه‌گرد که قرار دادن آن‌ها در هر جای دیگری از دنیا، ممکن است یک حالت مسخره‌آمیز داشته باشد؛‌ ولی همین سطوح در کنار چراغ‌های ظریف آئودی و همچنین چراغ‌های عقب، طراحی ساده جلوپنجره و خط سقف، یک ظاهر زیبا برای R8 ایجاد کرده‌اند؛ خودرویی که شاید بازنشستگی برایش کمی زود باشد.

 

۹) لندروور رنج‌روور

 

رنج‌روور به خاطر طراحی سطوح ناب خود در این لیست قرار گرفته است. نسل قبلی رنج‌روور شبیه به چیزی مانند یک مجموعه خطوط مستقیم با خط‌کش T بود و در عین حال، به نوبه خود یک خودروی جذاب به شمار می‌رفت. ولی اگر آن را با طراحی نسل جدید مقایسه کنیم، طراحی نسل قبل ضعیف و سطح پایین به نظر خواهد آمد. لندروور از خم‌های ظریفی در بخش درها استفاده می‌کند که بسیار جالب‌توجه است و البته از طراحی پرمعنای عقب نیز نباید غافل شویم. طراحی دینامیک بیشتر سطوح باعث شده تا ظاهر رنج‌روور به کلاسی بالاتر منتقل شود.

 

۸) پورشه 911

 

 

حتی آخرین پورشه 911 که رقابتی شدید در سطح بالای بازار دارد، باز هم با ظاهری بهتر به عنوان یک خودروی اسپرت نمادین به عرصه وارد شده است. فاصله محوری بزرگ‌تر در 911 جدید و فرم جدید طراحی عقب حالتی بی‌نظیر برای آن ایجاد کرده‌اند و تناسب کلی آن هنوز با زبان طراحی پورشه و منحصر به فرد بودن 911 منطبق است.


 ۷) کادیلاک ELR

 

 

ELR از یک راه نامتعارف برای رسیدن به زیبایی استفاده کرده و همین باعث شده که در این لیست حضور داشته باشد. خطوط مستقیم به کار رفته در آن به مراتب بیشتر از خطوط منحنی است. این خودرو شاید یکی از بهترین نمونه‌های زبان طراحی ظریف، هنرمندانه علمی کادیلاک باشد. شکل و کلاس طراحی و جزئیات آن بسیار خوب و ماهرانه پرداخت شده‌اند.

 

۶) لامبورگینی اوراکان LP610-4

 

 

اوراکان شاید حالت تهاجمی گذشته لامبورگینی‌های گذشته را نداشته باشد، ولی به همین دلیل نیز در این لیست جای گرفته است. حتی اگر نشان روی کاپوت را نادیده بگیریم، بدنه یک طرح بی‌نظیر و تمیز و در عین‌حال نامتعارف دارد. مهارت به کار رفته در این سبک از طراحی لامبورگینی، همه‌چیز را برای خواستنی‌شدن این مدل فراهم کرده است.


 

۵) استون مارتین V8 V ونتیج

 

 

جایگاه دقیق چرخ‌ها، یک کاپوت بلند کلاسیک، تناسب و تمیزی طراحی، سطوح بدنه برازنده؛ صحبت از استون مارتین V8 V ونتیج است. این خودرو بیشتر از هر اسپورت دیگری دارای ویژگی‌های «اسپورت» است. ونتیج در حالی که به جایگاه پنجم در این لیست رسیده است که استون مارتین هنوز به ارائه نسخه‌های خاص از این مدل ادامه می‌دهد. جذابیت این خودرو به گونه‌ای است که سن و سال در آن شاید تنها یک «عدد» باشد.

 

۴) مرسدس بنز کلاس S کوپه

 

 

کلاس S کوپه مدل ۲۰۱۵ یک نمونه واقعی از یک شرایط اولترا-لوکس است و به همین دلیل، صاحب چنین رده بالایی در این لیست شده است. طراحی گیرا و استفاده از نسبت‌های مناسب در طراحی، بر ابعاد و زیبایی آن تأثیر بسیاری گذاشته است. کاپوت آن به طرزی باورنکردنی بلند به نظر می‌رسد که ناشی از یک حقه دید ساده به کمک طراحی به سمت جلو و به طرف بالا در جلوپنجره است. خطوط سه‌گانه کنار بدنه نیز جذابیت زیادی برای آن ایجاد کرده‌اند.


 ۳) فراری 458 ایتالیا 

 

458 ایتالیا دقیقاً همان چیزی است که از یک فراری انتظار می‌رود؛ یک خودروی مسابقه‌ای مجهز به تکنولوژی که در یک بدنه زیبا و جذاب پیچیده شده است. در اینجا یک خودروی اسپورت با موتور میانی و محصول «پینین‌فارینا» را داریم که از یک طراحی تهاجمی برخوردار است و شخصیت بُرنده خود را در قالب بدنه به نمایش گذاشت. می‌توان ساعت از جزئیات طراحی زیبا و دقیق 458 لذت برد.


 

۲) آلفا رومئو 4C اسپایدر

 

شاید تنها چند آلفا رومئو دارای ظاهری زشت داشته باشند؛ ولی این مدل 4C با موتور وسط چیز دیگری است و می‌تواند ساعت‌ها توجه شما را به خود جلب کند. زیبایی خطوط منحنی و آراسته و حالت عضلانی آن خیره‌کننده است و شمار را به جاده پر پیچ‌وخم در شمال ایتالیا می‌برد.

 

۱) جگوار اف‌تایپ کوپه 

 

به گزارش پدال، چه به سراغ تناسب به کار رفته در طراحی اف‌تایپ کوپه بروید، یا فرم عضلانی آن و یا حالت مصمم و استوار آن، این خودرو به هر حال یک جگوار زیبا و جدّی است. مدل رودستر نیز یک مدل زیباست؛ ولی خطوط طراحی سقف و المان‌های پرمعنی در عقب، مدل کوپه را در سطحی بالاتر قرار می‌دهد. البته زیبایی اف‌تایپ کوپه تنها به صورت بصری نیست؛ بلکه موتور سوپرشارژر V8 در اف‌تایپ R کوپه صدایی بسیار دل‌نشین ایجاد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین