کد خبر: ۲۸۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

بارش‌ها در پایتخت ادامه دارد

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در حال حاضر سامانه بارشی که بر روی دریای مدیترانه مستقر است از روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور فعال خواهد بود، ضمن اینکه در این روز در غرب، جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس نیز ابرناکی و بارش باران و برف تداوم خواهد داشت و دمای هوا نیز از روز دوشنبه در سواحل دریای خزر افزایش می یابد.

احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی فعال مستقر بر روی مدیترانه امواج ناشی از آن به تناوب تا پایان هفته جاری کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بر همین اساس امروز در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب، نواحی مرکزی، بخش هایی از شرق، دامنه های جنوبی البرز، بتدریج شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: گستره بارش ها روز سه شنبه دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر را نیز فرا می گیرد و در روز چهارشنبه نیز در جنوب غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش ها ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز در استان های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و در روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر این استان ها در بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با باد و گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین در سه روز آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: شدت بارش ها امروز در شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شمال بوشهر، روز دوشنبه در شمال خوزستان و لرستان و روز سه شنبه در شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، پیرو اطلاعیه شماره 90 سازمان هواشناسی با تداوم بارش ها، آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد و لغزندگی در جاده های کوهستانی به سبب تشدید بارش برف و باران به شرح ذیل پیش بینی می شود:

یک شنبه 19 بهمن ماه: استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان.

دوشنبه 20 بهمن ماه: شمال خوزستان و استان های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری.

سه شنبه 21 بهمن ماه: استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی و دامنه های البرز در استان های مازندران، گیلان، قزوین، البرز و تهران، از این رو برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیرچرخ و لباس گرم و... ضروری است.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 15 درجه و کمینه آن هشت درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز دوشنبه 20 بهمن ماه نیز هوای شهر تهران نیمه ابری در برخی ساعات ابری و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. پیشینه دمای شهر تهران در این روز 16 درجه سانتیگراد و کمینه آن 9 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز سه‌شنبه نیز نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 15 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین