کد خبر: ۲۸۳۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

هاشمی: سخنان اخیر رهبری کمک به تیم مذاکره‌کننده بود

رئیس دفتر آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی سخنان اخیر رهبری را کمک به تیم مذاکره‌کننده دانست و گفت: مذاکره‌کنندگان منافع کشور را ملحوظ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمد هاشمی رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و توصیه معظم‌له به تیم مذاکره کننده اظهار داشت: در داخل عده‌ای سعی داشتند که از تیم مذاکره‌‌کننده بهانه‌گیری کنند و تقریبا موضع آنها همانند موضع مخالفان در خارج بود.

هاشمی ادامه داد: تبعاً این مسئله تا حدودی برای دشمن مطلوب بود چرا که فکر می‌کردند تیم مذاکره‌کننده در داخل پشتیبان ندارد و گروه‌های داخلی به دو گروه تبدیل شده‌اند و از این رو زیاده‌خواهی می‌کردند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت و مسیر را برای آنها ترسیم کردند و این حائز دو نکته است،‌ افزود: نکته اول اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در برابر رقیب خود یعنی غرب و گروه 1+5 از پشتوانه قوی همچون حمایت مقام معظم رهبری برخوردار شد و از جهت داخلی کسانی که داغ‌تر از رهبری بودند دیگر حنایشان رنگی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب هستد، یادآور شد: بنابراین مخالفان داخلی دیگر نمی‌توانند بگویند چرا در مذاکرات فلان مسئله را کم یا زیاد گفتید، چرا راه رفتید، چرا لبخند زدید و دست به سوژه‌سازی و بهانه‌گیری علیه تیم مذاکره‌کننده بزنند، بنابراین سخنان اخیر رهبری به تیم مذاکره‌کننده کمک کرد.

رئیس دفتر آیت‌آلله هاشمی رفسنجانی در خصوص اینکه رهبری ناظر به چه شرایطی بحث عدم توافق بد را مطرح کردند، گفت: گاهی منظور از توافق خوب در فرم و گاهی در محتواست اما قاعدتاً محتوا مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی استراتژی توافق را مسئله برد- برد دانست ویادآور شد: از جمله منافع ایران بحث لغو تحریم‌ها، به رسمیت شناخته شدن حقوق حقه هسته‌ای و برخورداری از دانش هسته‌ای است لذا از نظر داخلی نیز تیم مذاکره‌کننده باید منافع کشور را ملحوظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین