کد خبر: ۲۸۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
فانی:

اعتبارات آموزش وپرورش در لایحه بودجه سال آینده 23 درصد افزایش یافته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 94 کل کشور 23 درصد رشد دارد که برای افزایش این سهم در تلاش هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'علی اصغر فانی' شنبه شب در آیین افتتاح آموزشگاه شش کلاسه شهید 'علی اصغر بهروزیار' در شهر آرادان استان سمنان، با اشاره به تحصیل بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور، از اهتمام دولت بر کیفیت بخشی به نظام آموزشی خبر داد.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی از اولویت های این وزارتخانه است و تحول در نیروی انسانی سبب تحول در نظام آموزش و پرورش می شود.

فانی با اشاره به جایگاه معلمان در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاهی گسترده است که تصمیم های آن بر جامعه تاثیر دارد.

وزیر آموزش و پرورش از ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی تا پایان امسال خبر داد و افزود: این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در آینده نزدیک نهایی می شود.

مدرسه شش کلاسه شهید فیروزیار شهرستان آرادان با بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار و زیربنای 650 مترمربع احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز با اشاره به دیگر پروژه آموزشی شهرستان آرادان که هم زمان افتتاح شد گفت: آموزشگاه هفت کلاسه خیرساز 'توران شیرزاد' نیز با 938 مترمربع زیربنا به بهره برداری رسیده است.

'ابوالفضل دربانی' افزود: این آموزشگاه با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد و 272 میلیون ریال به صورت مشارکتی و با همکاری دولت و خیر آرادانی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از احداث آموزشگاه 12 کلاسه فجر و شمس گرمسار با یک هزار و 344 متر مربع زیربنا و صرف 9 میلیارد و 185 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیر مدرسه ساز نیز خبر داد.



* نیروهای انسانی آموزش و پرورش به تدریج بومی سازی می شوند



وزیر آموزش و پرورش همچنین در شورای آموزش و پرورش شهرستان گرمسار گفت: ظرف پنج تا شش سال آینده نیروهای انسانی آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق مختلف کشور به تعادل و بومی سازی می رسند.

'علی اصغر فانی' شنبه شب در این نشست افزود: سیاست آموزش و پرورش در دولت یازدهم استخدام و جذب نیرو از بوم تا بوم است.

وی از رتبه بندی فرهنگیان کشور در چهار گروه شغلی خبر داد و افزود: این مهم در لایحه رتبه بندی فرهنگیان که قرار است تا پایان امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود؛ در حال بررسی است.

فانی ادامه داد: لایحه رتبه بندی فرهنگیان با هدف افزایش انگیزه کارکنان آموزش و پرورش و در اجرای طرح تحول نظام آموزشی کشور اجرایی می شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بر این اساس، فرهنگیان با رتبه بالاتر، حقوق و مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد.

فانی با اشاره به اجرای ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از استخدام بیش از پنج هزار نفر از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از قبولی در آزمون ورودی آموزش و پرورش خبر داد.

وی افزود: بر اساس این ماده، افراد برگزیده باید دوره یکساله آموزشی حرفه ای آموزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و در این راه فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی و کمک مجلس به آموزش و پرورش گفت: گام هایی که دولت و مجلس برمی دارد برای خدمت به نسل نوجوان و جوان است.

'غلامرضا کاتب' گفت: طرح خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش و تغییر کاربری در مجلس مصوب قانونی شده است.

در این نشست جمعی از مسوولان استان و شهرستان گرمسار، اعضای شورای آموزش و پرورش و ... حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین