کد خبر: ۲۸۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
جهانگیر اعلام کرد

وجود 254 زندان و بازداشتگاه در کشور

رئیس سازمان زندان‎ها گفت: 254 زندان و بازداشتگاه در کشور وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اصغر جهانگیری در مراسم افتتاح بازداشتگاه خرم‎آباد، اظهار کرد: 254 زندان و بازداشتگاه در سراسر کشور وجود دارد که با ورود فرد به زندان ابتدا وی را به محیط قرنطینه می‎فرستند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان زندان‎ها برای کمک به بهبود زندانیان و آموزش به آنها افزود: 10 درصد زندانیان سراسر کشور بی‎سواد هستند؛ آنها می‎توانند با شرکت در کلاس‎های آموزشی نهضت، تحصیلات ابتدایی بیاموزند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‎‎های فرهنگی در زندان‎های سراسر کشور، اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن، کتابخوانی و جمع‎آوری خاطرات عبرت‎آموز زندانیان برای تبدیل آنها به داستان و فیلم، ازجمله اقدامات سازمان زندان‎ها در حوزه‎های آموزشی و فرهنگی است.

رئیس سازمان زندان‎ها اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه‎های زندان‎های سراسر کشور وجود دارد و همواره به روز می‎شوند.

جهانگیری ادامه داد: همچنین زندانیان می‎توانند با استفاده از کلاس‎های آموزشی از مقطع نهضت تا دانشگاه در درون زندان تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‎هایی که سرپرست یا یکی از اعضای آنها به دلایل مختلف زندانی شده‎اند توسط انجمن‎های حمایتی مورد حمایت قرار می‎گیرند.

رئیس سازمان زندان‎ها یادآور شد: ایجاد، توسعه و ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز یکی دیگر از حمایت‎های سازمان زندان‎ها از خانواده‎های افراد زندانی است تا در صورت تمام شدن دوره خود، امکان بازگشت آنها به زندان به حداقل و حتی به صفر برسد.

جهانگیری گفت: مسابقات ورزشی در رشته‎های کشتی، فوتسال، والیبال و رشته‎های زورخانه‎ای از جمله رشته‎های ورزشی بوده که در زندان‎های سراسر کشور بین زندانیان صورت می‎گیرد، اما به دلیل کمبود اعتبارات در این حوزه همکاران ما خود به مسابقات ورزشی نمی‎پردازند.

وی افزود: هدف امید دادن به زندانیان برای بازگشت به زندگی است تا از فرصت‎ها بهتر استفاده کرده و بزهکاری‎عای کشور کاهش یابد.

رئیس سازمان زندان‎ها در ادامه گفت: نیمی از زندانیان کشور متأهل هستند.

جهانگیری افزود: 3 درصد افراد زندانی در سراسر کشور دارای تحصیلات بالای دیپلم هستند. در 5 سال گذشته وقوع جرم بین افراد تحصیل کرده به دلیل نداشتن شغل افزایش یافته است.

وی بیان کرد: 70 درصد زندانیان کشور زیر 40 سال سن دارند و با توجه به اینکه این دوران، دوره به اوج رسیدن اثربخشی است باید اهم دلایل ایجاد جرم در این سنین را با راهکارهای کارساز بررسی و راه‎حل درست اندیشید.

جهانگیری ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از زندانیان کشور متأهل هستند باید با برنامه از خانواده‎های آنها حمایت کرد.

رئیس سازمان زندان‎ها تصریح کرد: با تعامل با سازمان آموزش و پرورش در نظر داریم که فرزندان کوچک افراد متأهل مورد حمایت قرار بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین